- Føremål
- Hovudområde
- Timetal
- Grunnleggjande ferdigheiter
-
Kompetansemål
- Kompetansemål etter 2. årssteget
- Kompetansemål etter 4. årssteget
- Kompetansemål etter 7. årssteget
- Kompetansemål etter 10. årssteget
- Kompetansemål etter 1T – Vg1 studieførebuande utdanningsprogram
- Kompetansemål etter 1P – Vg1 studieførebuande utdanningsprogram
- Kompetansemål etter 1T-Y – Vg1 yrkesfaglege utdanningsprogram
- Kompetansemål etter 1P-Y – Vg1 yrkesfaglege utdanningsprogram
- Vurdering
Kompetansemål etter 4. årssteget
Tal
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne- beskrive og bruke plassverdisystemet for dei heile tala, bruke positive og negative heile tal, enkle brøkar og desimaltal i praktiske samanhengar og uttrykkje talstorleikar på varierte måtar
- gjere overslag over og finne tal ved hjelp av hovudrekning, teljemateriell og skriftlege notat, gjennomføre overslagsrekning og vurdere svar
- utvikle, bruke og samtale om ulike reknemetodar for addisjon og subtraksjon av fleirsifra tal både i hovudet og på papiret
- utvikle og bruke varierte metodar for multiplikasjon og divisjon, bruke dei i praktiske situasjonar og bruke den vesle multiplikasjonstabellen i hovudrekning og i oppgåveløysing
- finne informasjon i tekstar eller praktiske samanhengar, velje rekneart og grunngje valet, bruke tabellkunnskap og utnytte samanhengar mellom rekneartane, vurdere resultatet og presentere løysinga
- kjenne att, eksperimentere med, beskrive og vidareføre strukturar i talmønster
- bruke matematiske symbol og uttrykksmåtar for å uttrykkje matematiske samanhengar i oppgåveløysing
Geometri
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne- kjenne att, beskrive trekk ved og sortere sirklar, mangekantar, kuler, sylindrar og polyeder
- teikne, byggje, utforske og beskrive geometriske figurar og modellar i praktiske samanhengar, medrekna teknologi og design
- kjenne att, bruke og beskrive spegelsymmetri og parallellforskyving i konkrete situasjonar
- lage og utforske geometriske mønster og beskrive dei munnleg
- lese av, plassere og beskrive posisjonar i rutenett, på kart og i koordinatsystem, både med og utan digitale verktøy
Måling
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne- gjere overslag over og måle lengd, areal, volum, masse, temperatur, tid og vinklar, samtale om resultata og vurdere om dei er rimelege
- bruke ikkje-standardiserte måleiningar og forklare formålet med å standardisere måleiningar og bruke og gjere om mellom vanlege måleiningar
- samanlikne storleikar ved hjelp av høvelege målereiskapar og enkel berekning, presentere resultata og vurdere om dei er rimelege
- løyse praktiske oppgåver som gjeld kjøp og sal
Statistikk
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne- samle, sortere, notere og illustrere data på formålstenlege måtar med teljestrekar, tabellar og søylediagram, med og utan digitale verktøy, og samtale om prosess og framstilling
Side 7 Av 14