Opplæringslova
§ 5-1 Rett til spesialundervisning
Elevar som ikkje har eller som ikkje kan få tilfredsstillande utbytte av det ordinære opplæringstilbodet, har rett til spesialundervisning.
I vurderinga av kva for opplæringstilbod som skal givast, skal det særleg leggjast vekt på utviklingsutsiktene til eleven. Opplæringstilbodet skal ha eit slikt innhald at det samla tilbodet kan gi eleven eit forsvarleg utbytte av opplæringa i forhold til andre elevar og i forhold til dei opplæringsmåla som er realistiske for eleven. Elevar som får spesialundervisning, skal ha det same totale undervisningstimetalet som gjeld andre elevar, jf. § 2-2 og § 3-2.
Tolkningsuttalelser
Svar på spørsmål vedrørende omvalg i videregående opplæring
Rettigheter til hjemmeundervisning i videregående skole
Spørsmål om rett til sakkyndig vurdering for elever i skoler godkjent etter opplæringsloven § 2-12
Samtykke til spesialundervisning
Sakkyndig vurdering - elever med behov for omfattende avvik fra Læreplanverket for Kunnskapsløftet
Alternativ supplerende kommunikasjon (ASK) - Avklaring av ansvar mellom utdanningssektoren og NAV
Svar på spørsmål om avklaringer knyttet til vedtak om spesialundervisning og grunnkompetanse
Retten til grunnskoleopplæring for elever som er langvarig syke
Spesialundervisning: Sosial kompetanse som eget mål i den individuelle opplæringsplanen
Skolens ansvar for elever som har behov for helse- og omsorgstjenester i skoletiden