Opplæringsforskrifta
§ 9-17 Standpunktkarakterar i orden og i oppførsel
På 10. trinn og ved avslutninga av opplæringsløpet i vidaregåande skole skal det setjast ein standpunktkarakter i orden og ein standpunktkarakter i oppførsel.
Standpunktkarakterane i orden og i oppførsel skal vere eit uttrykk for korleis elevane har tedd seg, og kva for orden dei har hatt. Det skal gjerast ei heilskapleg vurdering av ordenen deira og oppførselen deira gjennom opplæringstida.
Rektor må drøfte standpunktkarakterane med lærarane til elevane før dei blir sette.
Dersom ein elev skal få standpunktkarakter nokså god (Ng) eller lite god (Lg) i orden eller i oppførsel, må eleven ha fått varsel om det, jf. § 9-7. Kravet om varsling gjeld likevel ikkje om ein sanksjon for ei enkelthending etter skolereglane er årsaka til karakteren.
Merknader til forskriften
Paragrafen er gitt med hjemmel i opplæringsloven § 2‑3 andre ledd og § 5‑4 andre ledd. Paragrafen viderefører § 3‑16 i den tidligere forskriften.
Første ledd regulerer når standpunktkarakterene i orden og i oppførsel skal settes. Det skal settes én karakter i orden og én karakter i oppførsel, og disse skal settes etter at opplæringen er avsluttet. På den måten vil også elevens orden og oppførsel på eksamen være en del av grunnlaget for vurderingen. Med avslutningen av opplæringen i videregående skole menes det skoleåret eller den opplæringsperioden den enkelte eleven fullfører ordinært opplæringsløp. Det betyr at det ikke skal settes ny standpunktkarakter dersom eleven får mer opplæring senere.