vg2 anleggsteknikk (ANL02‑03)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter sikkerheitsopplæring for masseflyttingsmaskiner
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- bruke gravemaskin og to masseflyttingsmaskiner etter gjeldande regelverk
- ta energiøkonomiske val av ulike masseflyttingsmaskiner og vurdere ressursbruk og konsekvensar for miljøet
- kontrollere og halde ved like masseflyttingsmaskiner og utstyr i samsvar med service- og brukarmanualar
- bruke tilleggsutstyr og reflektere over konsekvensar av feilbruk
- gjere greie for korleis masseflyttingsmaskiner er bygde opp og verkar, og vurdere ulike bruksområde
- gjere greie for kva ulykker bruk av masseflyttingsmaskiner kan forårsake, og reflektere over ansvarsforhold, årsakssamanhengar og korleis ulykker kan førebyggjast
- vurdere risiko for maskinvelt og gjere greie for konsekvensar
- velje og bruke løftereiskap med masseflyttingsmaskin etter signal og teikn
- gjere greie for dokumentasjonskrav knytte til bruk av masseflyttingsmaskiner
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Elevane viser og utviklar kompetanse i programfaget sikkerheitsopplæring for masseflyttingsmaskiner når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i programfaget.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Læraren kan gi arbeidsoppgåver som dekkjer fleire av eller alle programfaga. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i programfaget sikkerheitsopplæring for masseflyttingsmaskiner. Elevane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og til å reflektere over si eiga faglege utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at eleven kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i programfaget.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i programfaget sikkerheitsopplæring for masseflyttingsmaskiner ved avslutninga av opplæringa i programfaget. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin i programfaget på varierte måtar. Med utgangspunkt i kompetansemåla skal læraren vurdere korleis eleven viser forståing, evne til refleksjon og kritisk tenking, og korleis eleven meistrar utfordringar og løyser oppgåver i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i programfaget sikkerheitsopplæring for masseflyttingsmaskiner basert på kompetansen eleven viser ved å planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere eige fagleg arbeid.