Vg2 helsearbeiderfag (HEA02‑04)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter yrkesliv i helsearbeidarfag
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- reflektere over kva det vil seie å vere ein profesjonell helsefagarbeidar
- forklare kva pasient- og brukarmedverknad inneber, og bruke dette i yrkesutøvinga
- gjere greie for gjeldande regelverk om kvalitet i helse- og omsorgstenesta og drøfte kva fagleg forsvarleg og omsorgsfull helsehjelp inneber
- gjere greie for kva yrkesetikk er, og reflektere over etiske problemstillingar
- planleggje, gjennomføre, dokumentere og vurdere eige arbeid
- gjere greie for ulike hjelpemiddel og velferdsteknologi som kan bidra til sjølvstende, og som kan oppretthalde funksjonar i dagleglivet
- gjere greie for gjeldande regelverk for handtering av legemiddel og ansvaret og rolla til helsearbeidaren
- bruke hjelpemiddel og teknologi for å forbetre og effektivisere arbeidet
- beskrive prosedyrar for helse, miljø og sikkerheit og bruk av kvalitetssystem
- forklare korleis frivillige organisasjonar kan vere ein ressurs i helse- og omsorgstenesta
- vurdere korleis ein kan gjere miljøbevisste val i yrkesutøvinga
- gjere greie for ergonomiske prinsipp og bruke desse i yrkesutøvinga
- gjere greie for prinsippa for universell utforming i samband med yrkesutøvinga
- vareta eigne rettar og plikter i arbeidsforholdet og gjere greie for korleis partane i arbeidslivet utfører samfunnsrolla si i den norske modellen
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Elevane viser og utviklar kompetanse i yrkesliv i helsearbeidarfag når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i programfaget.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Læraren kan gi arbeidsoppgåver som dekkjer fleire av eller alle programfaga. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i yrkesliv i helsearbeidarfag. Elevane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over eiga fagleg utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i programfaget.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i yrkesliv i helsearbeidarfag ved avslutninga av opplæringa i programfaget. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin i programfaget på varierte måtar. Med utgangspunkt i kompetansemåla skal læraren vurdere korleis eleven viser forståing, evne til refleksjon og kritisk tenking, og korleis eleven meistrar utfordringar og løyser oppgåver i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i yrkesliv i helsearbeidarfag basert på kompetansen eleven viser ved å planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere eige fagleg arbeid.