The Norwegian Education Mirror 2022
Sources
Bergene, A.C., K.S. Vika, F.S. Steine, E. Denisova and M.N. Østby (2021): Spørsmål til Skole-Norge: Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere våren 2021. NIFU-Rapport 2021:11. Oslo: NIFU. https://hdl.handle.net/11250/2763687
Bergene, A.C., K.S. Vika, B. Lynnebakke, I. Ramberg and S. Wollscheid (2022): Spørsmål til Skole-Norge. Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere våren 2022. NIFU-Rapport 2022:11. Oslo: NIFU. https://hdl.handle.net/11250/3001772
Brattbakk, I. (2020): Trangboddhet og barnefamiliers hverdag i koronaens tid. Tidsskrift for boligforskning 2020-3.
Meld. St. 6 (2019 –2020): Melding til Stortinget. Tett på – tidlig innsats og inkluderende fellesskap i barnehage, skole og SFO.
Oslo kommune (2022): https://www.oslo.kommune.no/skole-og-utdanning/aktivitetsskolen-aks/skoler-og-trinn-som-tilbyr-gratis-deltidsplass/
Pedersen, C., R.B. Reiling, F.F. Vennerød-Diesen, R. Alne and A. Skålholt (2021): Lærertetthet i koronapandemiens første år: Analyse av GSI og intervjuer med skoleeiere, skoleledere og lærere. Fjerde delrapportering fra Evaluering av norm for lærertetthet. NIFU arbeidsnotat 2021:6. Oslo: NIFU. https://hdl.handle.net/11250/2771724
Pedersen, C., R.B. Reiling, F.F. Vennerød-Diesen, R. Alne and A. Skålholt (2022): Evaluering av norm for lærertetthet. Sluttrapport. NIFU-rapport 2022:12. Oslo: NIFU.
Regjeringen (2022): '5500 elever får gratis heltidsplass i SFO.' https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/5500-elever-far-gratis-heltidsplass-i-sfo/id2918064/. 10.06.2022.
Sandsør, A.M.J., R.B. Reiling, A. Skålholt and C. Pedersen (2020): Evaluering av norm for lærertetthet: Analyse av GSI og spørreundersøkelse til skoleledere og skoleeiere. Tredje delrapportering. NIFU Arbeidsnotat 2020:2. Oslo: NIFU. https://hdl.handle.net/11250/2657792
Statistics Norway (2022): Karakterer ved avsluttet grunnskole. Statistikkbanken, table 11689.
Norwegian Directorate for Education and Training (2022a): Rapportering uke 41: Opplæringstilbudet til nyankomne barn og unge fra Ukraina i grunnskolealder (6-15 år) [unpublished].
Norwegian Directorate for Education and Training (2022b): Mulige konsekvenser av koronapandemien
Norwegian Directorate for Education and Training (2018): Hva kjennetegner elever som ikke får grunnskolepoeng? Statistikknotat 5/2018.
Norwegian Directorate for Education and Training (2020): Karakterforskjeller fra standpunkt til eksamen på grunnskolen. Statistikknotat 2020.
Norwegian Directorate for Education and Training (2020): Konsekvenser av smitteverntiltak for voksne i grunnskoleopplæring, våren 2020
Wendelborg, C., J. Caspersen, S. Mordal, A. Ljusberg, M. Valenta and N. Bunar (2018): Lek, læring og ikke-pedagogikk for alle. Nasjonal evaluering av skolefritidsordningen i Norge. Rapport 2018. Trondheim: NTNU Samfunnsforskning. https://samforsk.no/uploads/files/Lek-laering-og-ikke-pedagogikk-for-alle-nasjonal-evaluering-av-SFO-WEB.pdf