- Formål
- Hovedområder
- Timetall
- Grunnleggende ferdigheter
-
Kompetansemål
- Kompetansemål etter 2. trinn
- Kompetansemål etter 4. trinn
- Kompetansemål etter 7. trinn
- Kompetansemål etter 10. trinn
- Kompetansemål etter Vg1 - studieforberedende utdanningsprogram og Vg2 - yrkesfaglige utdanningsprogram
- Kompetansemål etter Vg2 - studieforberedende utdanningsprogram
- Kompetansemål etter Vg3 - studieforberedende utdanningsprogram
- Kompetansemål etter påbygging til generell studiekompetanse – yrkesfaglige utdanningsprogram
- Vurdering
Kompetansemål etter 4. trinn
Muntlig kommunikasjon
Mål for opplæringen er at eleven skal kunne- lytte til andre, forstå og delta i enkle samtaler om egne opplevelser og erfaringer
- bruke et ordforråd som dekker dagligdagse situasjoner
- framføre enkle tekster
- bruke tall til å angi priser, mengder og størrelser
Skriftlig kommunikasjon
Mål for opplæringen er at eleven skal kunne- lese skjønnlitteratur og fagtekster for barn og gi uttrykk for egne meninger om tekstene
- gjenkjenne og bruke enkle språklige virkemidler som gjentakelse og kontrast
- finne informasjon ved å kombinere ord og illustrasjoner i tekster på skjerm og papir
- skrive enkle beskrivende og fortellende tekster
- bruke bibliotek og Internett til å finne stoff til egen lesing og skriving
Språk, litteratur og kultur
Mål for opplæringen er at eleven skal kunne- samtale om og sammenligne norsk og samisk språk og kultur ut fra egne erfaringer
- uttrykke tanker om språk, personer og handling i tekster fra dagliglivet og i skjønnlitterære tekster fra ulike tider og kulturer
Side 7 Av 14