Vg3 snikkarfaget (SNE03‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter vg3 snikkarfaget med fordjuping i dør og vindauge
Mål for opplæringa er at lærlingen skal kunne
- planleggje å produsere produkt, arbeide etter teikningar, beskrivingar og preaksepterte løysingar og vurdere arbeidet med tanke på arbeidsoppdraget, kostnadseffektivitet og verknader for miljøet
- utarbeide produksjonsplanar, ta imot, handtere og lagre råvarer og materialar og kontrollere kvalitet og mengd i tråd med arbeidsoppdraget
- vurdere ulike faktorar som kan redusere varmeutvikling og brannsmitte
- risikovurdere produksjonsprosessen, gjennomføre ein sikker jobbanalyse, rapportere om uønskte hendingar og setje i verk tiltak
- bruke fagterminologi for å kommunisere med kollegaer og andre yrkesutøvarar og drøfte ulike løysingar som medverkar til å minimere miljøavtrykk og sikre effektiv ressursutnytting
- arbeide i tråd med ergonomiske prinsipp og reflektere over konsekvensar av støy, støveksponering og bruk av kjemikaliar
- velje og bruke ulike limtypar og samanføyingsteknikkar og vurdere korleis valet påverkar styrken og samanføyinga i konstruksjonen
- framstille produkt, vurdere konsekvensar av fukt i materialane og luftfukt i bygget og setje i verk tiltak
- gjere greie for produksjon av inreiing, dører, vindauge og trapper og drøfte forskjellane i produksjonsmetodar
- vurdere behov for vedlikehald av utstyr, setje i verk tiltak og reflektere over kva faktorar ved vedlikehald som sikrar drifta og produktkvaliteten
- velje produksjonsmetode, stille inn og programmere maskiner etter arbeidsoppdraget og reflektere over konsekvensar av vald metode
- forbehandle og overflatebehandle ulike produkt og vurdere korleis valet av produkt og metodar påverkar sluttproduktet
- kontrollere, pakke, emballere og kvalitetssikre ulike typar produkt for transport og vurdere kva faktorar som vernar produkta mot ytre påkjenningar
- gjere greie for og bruke kvalitetssikringssystem og vurdere og dokumentere eige arbeid
- kjeldesortere, handtere avfall etter gjeldande regelverk, vurdere om gjenbruk er mogleg, og reflektere over konsekvensar av feilhandtering
- arbeide etter regelverk og avtalar som regulerer arbeidsforholdet i faget, gjere greie for kva plikter og rettar arbeidsgivaren og arbeidstakaren har og reflektere over krav og forventingar som blir stilte til eit likeverdig og inkluderande yrkesfellesskap
- utføre grunnleggjande førstehjelp
- velje matarialar og vurdere kva faktorar som påverkar eigenskapane, levetida, styrken og stabiliteten, sikkerheita og det estetiske uttrykket til sluttproduktet
- drøfte ulike faktorar som påverkar isoleringsevna, lyd, lys, vask og risiko for knusing
- velje glas og konstruksjonsmetode i samsvar med spesifikasjon om isoleringsevne og settje inn glas
- reflektere over korleis montering av beslag og glas medverkar til å redusere brann og innbrot, velje beslag og sette sammen karm og ramme
- velje konstruksjon og drøfte eigenskapar ved konstruksjonen som tilfredsstiller krava til rømmingsveg
- velje og bruke impregneringsmetode og vurdere kva faktorar som påverkar levetida til produktet
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Lærlingane viser og utviklar kompetanse i vg3 snikkarfaget med fordjuping i dør og vindauge når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i faget.
Instruktøren skal leggje til rette for lærlingmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Instruktøren skal vere i dialog med lærlingane om utviklinga deira i vg3 snikkarfaget. Lærlingane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over eiga fagleg utvikling. Instruktøren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at lærlingen kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i faget.