Opplæringsforskrifta
§ 4-26 Individuell behandling ved fordeling av plassar til vidaregåande trinn 2 og vidaregåande trinn 3
Ved fordeling av plassar til vidaregåande trinn 2 og trinn 3 skal desse søkjarane behandlast individuelt:
- søkjarar som har dokumentasjon utan bokstav- eller talkarakterar, eller som ikkje har samanliknbart karaktergrunnlag
- søkjarar som blir tatt inn etter § 4-13 andre ledd bokstav a og b
- søkjarar som blir tatt inn etter § 4-13 sjette ledd.
Ved inntak av søkjarar som fell inn under bokstav a fordi dei ikkje har bokstav- eller talkarakterar, skal fylkeskommunen rangere søkjarane på grunnlag av fråsegner frå skolane dei kjem frå.
Merknader til forskriften
Paragrafen er gitt med hjemmel i opplæringsloven § 5‑1 sjuende ledd og viderefører delvis §§ 6‑35 til 6‑38 i den tidligere forskriften. Paragrafen regulerer fordeling av plasser til videregående opplæring trinn 2 og trinn 3 etter individuell behandling, altså hvilke elever som ikke skal poengberegnes eller ikke skal tas inn basert på fortrinnsrett. Paragrafen må sees i sammenheng med § 4‑13.
Første ledd bokstav a slår fast at søkere uten bokstav- eller tallkarakterer eller sammenlignbart karaktergrunnlag skal tas inn til etter en individuell vurdering. Dette tilsvarer § 4‑20 første ledd bokstav b og c om individuell vurdering ved inntak til videregående trinn 1. Vi viser til merknaden til § 4‑20 første ledd bokstav b og c. I tillegg omfatter det søkere som har tatt videregående trinn 1 og/eller trinn 2 i utlandet og får godkjent et opplæringsår i utlandet som en del av norsk videregående opplæring, jf. § 5‑11 andre ledd. Søkerne uten bokstav- og tallkarakterer etter bokstav a skal etter andre ledd rangeres på grunnlag av uttalelser fra skolene de kommer fra. Dette gjelder ikke de uten sammenlignbart karaktergrunnlag.
Etter første ledd bokstav b og c skal søkere som tas inn etter § 4‑13 andre ledd bokstav a og b og sjette ledd, ikke poengberegnes, men tas inn på individuelt grunnlag.