Opplæringsforskrifta
§ 5-1 Læreplanverket og tilbodsstrukturen
Opplæringa skal vere i samsvar med Læreplanverket for Kunnskapsløftet i tillegg til tilbodsstrukturen, jf. opplæringslova § 5-4 første ledd. Læreplanverket består av Overordna del – verdiar og prinsipp for grunnopplæringa, læreplanane i fag og fag- og timefordelinga. Opplæringa i fellesfaga skal vere tilpassa dei ulike utdanningsprogramma.
Fylkeskommunen kan gjennom forskrift leggje fag på andre trinn enn det som er fastsett i fag- og timefordelinga. Den nye fag- og timefordelinga skal vise på kva trinn dei ulike faga skal liggje, og skal samla sett følgje ordinær opplæringstid og sikre progresjon i faga. Fylkeskommunar som gir forskrifter om endra fag- og timefordeling, må også tilby den ordinære fag- og timefordelinga.
Fylkeskommunen kan tilby ein elev å gjennomføre den vidaregåande opplæringa på lengre eller kortare tid enn det som følgjer av fag- og timefordelinga, dersom omsynet til eleven tilseier det. Fylkeskommunen kan i desse tilfella dele faga mellom trinna på ein annan måte enn det som følgjer av fag- og timefordelinga.
Merknader til forskriften
Paragrafen er gitt med hjemmel i opplæringsloven § 1‑4 og § 1‑6 tredje og fjerde ledd. Paragrafen viderefører § 1‑3 første ledd første og andre punktum i den tidligere forskriften.
Første ledd regulerer at opplæringen skal være i samsvar med Læreplanverket for Kunnskapsløftet, og definerer hva læreplanverket består av. Overordnet del står i forskrift om utfylling av dei overordna måla og prinsippa for opplæringa i grunnskolen og i den vidaregåande opplæringa.
Andre ledd gir fylkeskommunen mulighet til å lage egen forskrift om omfordeling av fag på de ulike trinnene for hele grupper. Fylkeskommunen må tilby den ordinære fag- og timefordelingen i tillegg.
Tredje ledd regulerer fylkeskommunens mulighet til å tilby enkeltelever tilpassede løp på videregående opplæring. Dette er en mulighet fylkeskommunen har, og ikke en rettighet for den enkelte elev. Fylkeskommunen må vurdere det tilpassede løpet for hver enkelt elev, og kan ikke gi tilpassede løp til hele klasser eller grupper uten en individuell vurdering av den enkelte elev. Å gå inn i et tilpasset løp krever samtykke fra eleven. Det skal fattes et enkeltvedtak som viser til avviket fra fag- og timefordelingen. Fylkeskommunen må følge læreplanen for det enkelte fag, og har ikke anledning til å utelate hele, eller deler av, enkeltfag. Et enkeltfag kan undervises over en lengre eller kortere periode enn ett år.