Opplæringsforskrifta
§ 15-16 Fritak frå vurdering med karakter i eitt av dei norske skriftspråka i
Deltakarar og tidlegare deltakarar i vidaregåande opplæring for vaksne og tidlegare deltakarar i den førebuande opplæringa for vaksne har rett til fritak frå vurdering med karakter i det skriftspråket dei har som sidemål, dersom eitt av desse vilkåra er oppfylte:
- Dei har vanskar med å lære både bokmål og nynorsk på grunn av dokumentert sjukdom, skade eller dysfunksjon
- Dei har ikkje hatt opplæring tilsvarande 8. til 10. trinn i Noreg
- Dei har i løpet av opplæringa tilsvarande 8. til 10. trinn hatt rett til særskild språkopplæring etter opplæringslova § 19-8 første ledd, jf. § 3-6
- Dei har eller har hatt rett til forsterka opplæring i norsk etter opplæringslova § 19-8 andre ledd, jf. § 6-5 første ledd første punktum i den vidaregåande opplæringa for vaksne.
Regelen i § 9-21 andre ledd gjeld for deltakarar og tidlegare deltakarar i opplæring for vaksne.
Merknader til forskriften
Paragrafen er gitt med hjemmel i opplæringsloven § 19‑1 tredje ledd og viderefører delvis § 4‑13 i den tidligere forskriften.
Første ledd gjelder for nåværende og tidligere deltakere i videregående opplæring for voksne, og tidligere deltakere i forberedende opplæring for voksne. Første ledd gjelder altså ikke for nåværende deltakere i forberedende opplæring for voksne, fordi det følger av læreplanen at deltakere i forberedende opplæring for voksne verken skal ha skriveopplæring eller karakter i norsk sidemål. Første ledd vil derfor kun få betydning for tidligere deltakere i forberedende opplæring for voksne som ikke har fått opplæring etter nye modulstrukturerte læreplaner.
Med «opplæring tilsvarande 8. til 10. trinn» i første ledd bokstav b og c menes opplæring på nivået under videregående opplæring, uavhengig av hva disse ordningene har blitt kalt. Både deltakere som har gjennomført grunnskoleopplæring særskilt organisert for voksne eller som deltok i forsøket med modulstrukturert voksenopplæring er omfattet.
Se ellers merknad til § 9-21.