Opplæringsforskrifta
§ 12-13 Tidlegare godkjend lærarutdanning og overgangsordningar
Dei som har lærarutdanning som kvalifiserte for tilsetjing etter tidlegare reglar, vil framleis oppfylle krava for å kunne bli tilsette i lærarstilling.
Dei som har fullført allmennlærarutdanning våren 2014 eller seinare, kan tilsetjast på same måte som dei som har fullført allmennlærarutdanning før 2014.
Ein førskolelærar som starta utdanninga si hausten 2007 eller tidlegare, kan tilsetjast på 1. trinn i grunnskolen utan å ha den vidareutdanninga som krevst etter § 12-2 første ledd.
Dei som ikkje oppfyller kravet om pedagogisk utdanning, jf. § 12-1, kan likevel tilsetjast i lærarstilling dersom dei var fast tilsette i ei lærarstilling i grunnskolen eller vidaregåande skole 1. august 2024, og kommunen eller fylkeskommunen vurderer at dei har tilsvarande pedagogisk kompetanse.
Endra ved forskrift 17 juni 2024 nr. 1048 (i kraft 1 aug 2024).
Merknader til forskriften
Paragrafen er gitt med hjemmel i opplæringsloven § 17‑3 og viderefører delvis § 14‑9 i den tidligere forskriften.
Etter paragrafens første ledd har alle som har lærerutdanning som kvalifiserte for tilsetting etter tidligere regler, fremdeles gyldig kompetanse til å bli ansatt i lærerstilling.
Etter paragrafens andre ledd kan søkere som har fullført allmennlærerutdanningen våren 2014 eller senere ansettes på samme vilkår som de som har fullført allmennlærerutdanningen før 1. januar 2014.
Etter paragrafens tredje ledd kan førskolelærere som startet utdanningen høsten 2007 eller tidligere, ansettes på 1. trinn i grunnskolen. Kravet til videreutdanning som følger av § 12‑2 første ledd, gjelder ikke for disse søkerne.
Etter paragrafens fjerde ledd, kan de som ikke oppfyller kravet om pedagogisk utdanning etter § 12-1, likevel ansettes i lærerstilling dersom de var fast ansatt i en lærerstilling i grunnskolen eller videregående skole per 1. august 2024, og kommunen eller fylkeskommunen vurderer at de har tilsvarende pedagogisk kompetanse. Tilsvarende pedagogisk kompetanse kan være annen pedagogisk kompetanse enn den som følger av rammeplanene for lærerutdanningene. Kommunen eller fylkeskommunen må vurdere om en søker med annen pedagogisk utdanning og praksis oppfyller kravet om tilsvarende pedagogisk kompetanse.