Opplæringsforskrifta
§ 9-11 Undervegsvurdering i fag
All vurdering som blir gjord før opplæringa er avslutta, er undervegsvurdering. Undervegsvurderinga i fag skal vere ein integrert del av opplæringa, og ho skal tene til å fremje læring, auke kompetansen i faga og gjere opplæringa betre tilpassa den enkelte. Undervegsvurderinga kan vere munnleg, skriftleg eller begge delar.
I undervegsvurderinga i fag skal elevar, lærlingar, lærekandidatar og praksisbrevkandidatar
- delta i vurderinga av sitt eige arbeid og reflektere over si eiga læring og faglege utvikling
- forstå kva dei skal lære, og kva som blir venta av dei
- få vite kva dei meistrar
- få rettleiing om korleis dei kan arbeide vidare for å auke kompetansen sin.
Undervegsvurderinga skal brukast til å vurdere om elevane har tilfredsstillande utbytte av opplæringa, jf. opplæringslova § 11-2.
Elevar og lærekandidatar som får individuelt tilrettelagd opplæring, skal ha undervegsvurdering ut frå måla i den individuelle opplæringsplanen som er utarbeidd for dei, jf. opplæringslova § 11-10.
Merknader til forskriften
Paragrafen er gitt med hjemmel i opplæringsloven § 2‑3 andre ledd og § 5‑4 andre ledd. Paragrafen viderefører § 3‑10 i den tidligere forskriften.
Underveisvurderingen etter denne paragrafen skal hjelpe elever, lærlinger, lærekandidater og praksisbrevkandidater videre i læreprosessen. Gjennom underveisvurderingen kan læreren/instruktøren få informasjon om i hvilken grad den enkelte oppnår kompetansemålene i læreplanen for faget, og om opplæringen bør tilpasses.
At underveisvurderingen i fag skal være en integrert del av opplæringen etter første ledd, betyr at den ikke bare skal skje gjennom testing eller situasjoner som er isolert fra daglig opplæring, men være en naturlig del av opplæringen. At underveisvurderingen skal brukes til å tilpasse opplæringen bedre for den enkelte, har sammenheng med opplæringsloven § 11‑1 om at opplæringen skal tilpasses den enkeltes evner og forutsetninger.
For elever med individuelt tilrettelagt opplæring, skal underveisvurderingen også inkludere utbytte av den tilrettelagte opplæringen og hvordan opplæringen bidrar til elevens helhetlige kompetanse i faget.