Opplæringsforskrifta
§ 9-15 Sluttvurdering i fag
Sluttvurderinga skal gi informasjon om kompetansen til elevane, lærlingane, lærekandidatane og praksisbrevkandidatane ved avslutninga av opplæringa i fag. Vurderinga skal gjerast ut frå kompetansemåla i læreplanen i kvart enkelte faga, jf. § 9-1.
Sluttvurderingar i grunnskolen er standpunktkarakterar og eksamenskarakterar.
Sluttvurderingar i den vidaregåande opplæringa er standpunktkarakterar, eksamenskarakterar og karakterar til fag- og sveineprøve, praksisbrevprøve og kompetanseprøve.
Merknader til forskriften
Paragrafen er gitt med hjemmel i opplæringsloven § 2‑3 andre ledd og § 5‑4 andre ledd. Paragrafen viderefører § 3‑14 i den tidligere forskriften.
Det følger av første ledd at det er kompetansemålene i læreplanen som er grunnlaget for sluttvurdering i faget. Dette gjelder også for elever med individuell opplæringsplan (IOP). Elever i grunnskolen med IOP kan imidlertid få fritak fra vurdering med karakter etter § 9‑19.
Andre og tredje ledd angir hva som regnes som sluttvurderinger. Sluttvurderinger er enkeltvedtak som skal føres på vitnemål og kompetansebevis.