Evaluering av statlig støtte til lokal kompetanseutvikling i skole og fagopplæring
Ordninger for lokal kompetanseutvikling i skole og fag- og yrkesopplæringen evalueres fram til 2025. I 2025 blir etter planen et helhetlig system for kompetanseutvikling innført.
Rapporter
Her finner du rapportene som så langt er publisert i Evaluering av ny kompetansemodell. OsloMet har lagt opp til en blanding av delrapporter og temanotater i prosjektet. Temanotatene benyttes til å gå dypere inn i utvalgte forskningsspørsmål.
- Delrapport 3: Skoleeierne er fornøyde med oppfølgingsordningen (2024)
- Delrapport 2: Krevende innføring av ordning for lokal kompetanseutvikling i fag- og yrkesopplæringen (2022)
- Delrapport 1: Fortsatt positiv evaluering av ny tilskuddsordning i grunnopplæringen (2021)
- Temanotat 6: Høg tilfredsheit med tilskotsordninga for kompetanseutvikling i fag- og yrkesopplæringa (2024)
- Temanotat 5: Positiv utvikling i desentralisert ordning for skole (2023)
- Temanotat 4: Desentralisert ordning for lokal kompetanseutvikling i skole er i positiv utvikling (2023)
- Temanotat 3: Gode erfaringer med oppfølgingsordningen (2021)
- Temanotat 2: Utfordringer og muligheter i desentralisert kompetanseutvikling for yrkesfag (2021)
- Temanotat 1: Evaluering av ny kompetansemodell – desentraliserte ordninger for skole og yrkesfag samt oppfølgingsordningen (2021)
Rapporter
Her finner du rapportene som så langt er publisert i Evaluering av kompetanseløftet.
Se også
«Kompetanse for framtidens barnehage» var en strategi for kompetanse og rekruttering for perioden 2014–2022.
- Delrapport 5: Følgeevaluering av Kompetanse for fremtidens barnehage (2020)
- Delrapport 4: Følgeevaluering av Kompetanse for fremtidens barnehage (2019)
- Delrapport 3: Følgeevaluering av strategien Kompetanse for framtidens barnehage (2018)
- Delrapport 2: Evaluering av Kompetanse for framtidens barnehage (2017)
- Delrapport 1: Følgeevaluering av strategien Kompetanse for framtidens barnehage (2016)