Utdanningsspeilet 2022
Kilder
Homme, A., H. Danielsen og K. Ludvigsen (2021): Implementeringen av rammeplan for barnehagen. Underveisrapport fra prosjektet Evaluering av implementering av rammeplan for barnehagen. NORCE Norwegian Research Centre, rapport nr. 32/2020.
Myrvold, T.M., E. Os, L. Hernes og N. Winger (2022a): Koronapandemiens konsekvenser for barnehagesektoren. En oppfølgingsstudie. Oslo: OsloMet NIBR.
Myrvold, T.M., E. Os, L. Hernes og N. Winger (2022b): Koronapandemiens konsekvenser for overgang mellom barnehage og skole. Oslo: OsloMet NIBR.
Naper, L.R., A. Myhr, L. Janninger og I. Løe (2021): Spørsmål til Barnehage-Norge 2020. Analyse og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til barnehagesektoren. SINTEF Digital Teknologiledelse.
Naper, L.R., A. Myhr, L. Janninger og I. Løe (2022): Spørsmål til Barnehage-Norge 2021. Analyse og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til barnehagesektoren. SINTEF Digital Teknologiledelse.
OECD (2021): Education at a Glance 2021: OECD Indicators. Paris: OECD Publishing. Tabell B2.1.
Statistisk sentralbyrå (2022a): Barn i barnehager, etter alder, oppholdstid per uke og barnehagens eierforhold. Statistikkbanken, tabell 09169.
Statistisk sentralbyrå (2022b): Minoritetsspråklige barn i barnehager 1-5 år. Statistikkbanken, tabell 12272.
Statistisk sentralbyrå (2022c): Utvalgte nøkkeltall for barnehager, bydel. Statistikkbanken, tabell 12573.
Statistisk sentralbyrå (2022d): Alders- og kjønnsfordeling i kommuner, fylker og hele landets befolkning. Statistikkbanken, tabell 07459.
Statsministerens kontor (2021): Hurdalsplattformen: for en regjering utgått fra Arbeiderpartiet og Senterpartiet: 2021–2025.
Utdanningsdirektoratet (2022a): Rapport uke 41. Barnehagetilbudet til nyankomne barn og unge fra Ukraina i førskolealder (1-6 år) [upublisert].
Utdanningsdirektoratet (2022b): Foreldre er fortsatt fornøyd med barnehagetilbudet.