Kunst og handverk (KHV01‑02)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter 4. trinn
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- bruke handverktøy og samanføyingsteknikkar i tre, leire og tekstil på ein miljømedviten og trygg måte
- prøve ut ulike idear og moglegheiter i gjenbruksmateriale og formidle til andre korleis ein i eigen kvardag kan bidra til å ta vare på natur og miljø
- gjennomføre kunst- og designprosessar ved å søkje inspirasjon, utforske moglegheiter, gjere val og lage eigne produkt
- undersøkje korleis tradisjonshandverk, inkludert samisk handverk, utnyttar eigenskapar i naturmateriale, og bruke erfaringar til å lage enkle bruksgjenstandar
- samtale om bruk, funksjon og materialval i ulike bygningar og lage skisser med forslag til ny arkitektur
- tolke former og symbol frå ulike kulturar og bruke desse i visuelle uttrykk
- teikne form og djupn ved bruk av verkemiddel som overlapping og forminsking
- bruke enkle komposisjonsprinsipp i fotografi og digitale verktøy
- utforske mangfald i motiv og visuelle uttrykk i kunst frå ulike verdsdelar og lage ein digital presentasjon
- formidle og vise fram eige arbeid gjennom utstilling
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i faget. Elevane viser og utviklar kompetanse i kunst og handverk på 3. og 4.trinn når dei prøver ut handverksteknikkar, digitale verktøy og visuelle uttrykk og tek del i skapande prosessar. Vidare viser og utviklar dei kompetanse når dei samtaler om kva kunst, gjenstandar og bygningar fortel om tankane og behova til menneske.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte praktiske oppgåver og ved at elevane får uttrykkje tankar og meiningar gjennom skapande prosessar. Læraren og elevane skal vere i dialog om utviklinga til elevane i kunst og handverk. Elevane skal få moglegheit til å prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få moglegheit til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og kva dei får til betre enn tidlegare, når det gjeld både prosess og produkt. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i idéutvikling, problemløysing i materiale, visuell formidling og samtale om handverk og kulturuttrykk.