Musikk (MUS01‑02)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter 10. trinn
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- utøve eit variert repertoar av musikk, song, andre vokale uttrykk og dans
- reflektere over korleis musikalske tradisjonar, inkludert samiske musikktradisjonar, blir bevarte og fornya
- samarbeide med andre om å planleggje og gjennomføre øvingsprosessar kor det inngår sjølvvald song, andre vokale uttrykk, spel på instrument eller dans, og formidle resultatet i gruppe eller individuelt
- skape og programmere musikalske forløp ved å eksperimentere med lyd frå ulike kjelder
- utforske og formidle musikalske opplevingar og erfaringar, og reflektere over bruk av musikalske verkemiddel
- lytte og prøve ut ulike uttrykk og grunngi val i skapande prosessar frå idé til ferdig resultat
- bruke gehør og notasjonsteknikkar som støtte i skapande arbeid
- bruke relevante fagomgrep i skapande arbeid og i refleksjon over prosessar og resultat
- utforske og reflektere over korleis musikk, song og dans som estetiske uttrykk er påverka av og uttrykk for historiske og samfunnsmessige forhold, og skape musikalske uttrykk som tek opp utfordringar i samtida
- utforske og drøfte kva betydning musikken og dansen har i samfunnet, og etiske problemstillingar knytte til musikalske ytringar og musikkulturar
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i faget. Elevane viser og utviklar kompetanse i musikk på 8., 9. og 10. trinn når dei speler, syng og dansar, og når dei planlegg og gjennomfører arbeid med å utøve og lage musikk, viser fram og reflekterer over resultata. Elevane viser òg kompetanse når dei set ord på og drøftar kva song, andre vokale uttrykk og dans kan bety i eit samfunn, og når dei drøftar etiske problemstillingar knytte til ulike uttrykk.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom at elevane får eksperimentere, bruke fantasi og kreativitet og får arbeide systematisk med å utvikle eit produkt frå idé til ferdig resultat. Læraren og elevane skal vere i dialog om utviklinga til elevane i musikk. Elevane skal få moglegheit til å prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få moglegheit til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og kva dei får til betre enn tidlegare. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i faget.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i musikk ved avslutninga av opplæringa etter 10. trinn. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at elevane får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i musikk basert på kompetanse eleven har vist når eleven utøver og lagar musikk, opplever musikk og arbeider med kulturforståing i tilknyting til det skapande arbeidet.