KRLE (RLE01‑03)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter 7. trinn
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- gjere greie for historia til kristendom og andre religionar og livssyn i Noreg, inkludert religions- og livssynshistoria til samar og nasjonale minoritetar
- beskrive og presentere nokre sentrale rituelle praksisar og etiske normer i kristendom
- beskrive og presentere nokre sentrale rituelle praksisar og etiske normer frå austlege og vestlege religionar og livssynstradisjonar
- utforske og samanlikne tekstar og materielle uttrykk som kjelder til kunnskap om kulturarv knytt til kristendom og ulike religions- og livssynstradisjonar
- utforske og samtale om mangfald både innanfor kristne trussamfunn og andre religionssamfunn
- bruke fagomgrep i arbeidet med religionar og livssyn
- gjere greie for ulike syn på barndom, familie og samliv i religionar og livssyn
- bruke filosofiske tenkjemåtar i samtale og undring
- samtale om og formidle etiske idear frå sentrale skikkelsar i religiøse og livssynsbaserte tradisjonar
- samtale om og formidle etiske idear frå sentrale skikkelsar i filosofihistoria
- utforske og beskrive eigne og andre sine perspektiv i etiske dilemma knytte til kvardags- og samfunnsutfordringar
- reflektere over eksistensielle spørsmål knytte til levesettet og levekåra til menneska og til framtida til kloden
- gjere greie for kva menneskerettane inneber for ytringsfridom, religionsfridom og situasjonen for religiøse minoritetar i Noreg
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i faget. Elevane viser og utviklar kompetanse i KRLE på 5., 6. og 7. trinn når dei undersøkjer og forstår religionar og livssyn og reflekterer over eksistensielle og etiske spørsmål. Kompetanse kjem fram når elevane viser innsikt i korleis religionar og livssyn inngår i historiske prosessar nasjonalt. Vidare viser og utviklar elevane kompetanse når dei bruker sentrale omgrep i faget. Dei viser og utviklar òg kompetanse når dei i samtalar og meiningsbrytingar uttrykkjer eigne meiningar og viser at dei kan ta ulike perspektiv.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom munnlege, skriftlege, praktiske og digitale måtar å arbeide med KRLE-faget på. Læraren og elevane skal vere i dialog om utviklinga til elevane i KRLE. Elevane skal få moglegheit til å prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få moglegheit til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og kva dei får til betre enn tidlegare. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kunnskap om kristendom, andre religionar, livssyn og etikk.