Samfunnsfag FOV (SAF03‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter modul 2
Mål for opplæringa er at deltakaren skal kunne
- forstå og bruke informasjon frå tilrettelagde og enkle autentiske kjelder som er relevante for faget
- samtale om betydninga av nettvett og personvern
- bruke fysiske og digitale kart som verktøy i kvardagen
- beskrive på ein enkel måte korleis Noreg blir styrt
- samtale med støtte om betydninga av ytringsfridom, likestilling og andre menneskerettar
- samtale med støtte om fordommar, diskriminering og rasisme
- forklare omgrepet urfolk på ein enkel måte og fortelje med støtte om samane som urfolk i Noreg
- samtale med støtte om erfaringar med skrivne og uskrivne reglar som regulerer forhold mellom menneske
- samtale med støtte om val og handlingar som kan bidra til eit berekraftig samfunn
- reflektere over, med utgangspunkt i eigne eller andre sine erfaringar, kvar og kvifor menneske flyttar og flyktar
- samtale om korleis eigen formell og uformell kompetanse kan brukast i arbeidslivet, og utforske framgangsmåtar for å få arbeid
- gi døme på sentrale plikter og rettar i utdannings- og arbeidslivet
- samtale om temaa kjønn og kjønnsroller
- samtale med støtte om negativ sosial kontroll og juridiske og personlege konsekvensar av dette
- utforske lokale kulturminne og samanlikne med andre kulturminne deltakaren kjenner til
- skrive og fortelje om eigne erfaringar frå samfunns- og arbeidsliv
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i faget. Deltakarane viser og utviklar kompetanse i samfunnsfag modul 2 når dei finn relevant informasjon og utforskar og bruker sentrale samfunnsfaglege omgrep. Dei viser og utviklar kompetanse òg når dei koplar samfunnsfaglege tema til eigne erfaringar.
Læraren skal leggje til rette for deltakarmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom å bruke varierte vurderingsformer og ta utgangspunkt i deltakarene sine erfaringar, ressursar og førkunnskapar i læringsarbeidet. Læraren og deltakarane skal vere i dialog om deltakarane si utvikling til i samfunnsfag. Deltakarane skal få moglegheit til å setje ord på kva dei meistrar, og reflektere over si eiga faglege og språklege utvikling. Dei skal få informasjon om kva som er forventa av dei, og korleis dei kan arbeide vidare for å nå måla sine for opplæringa. Læraren skal bruke undervegsvurderinga til å tilpasse den vidare opplæringa. Undervegsvurderinga skal bidra til at deltakarane bruker kompetansane sine, erfaringar og språklege ressursar til å utforske og prøve seg fram i vidare læring.