Programområde for studieførebuande Vg3 innan naturbruk - Læreplan i felles programfag naturforvaltning (NAB3-01)
Utgått
Denne læreplanen har utgått.
Naturforvaltning
Forvaltning av natur
- gjere greie for hovudtrekka i utviklinga av fagområdet naturforvaltning og drøfte kva naturforvaltning inneber
- forklare og bruke sentrale omgrep innan fagområdet naturforvaltning
- gjere greie for grunnleggjande abiotiske og biotiske faktorar for utvikling av ulike naturtypar
- gjere greie for hovudtrekka i det sentrale regelverket og internasjonale avtalar og konvensjonar knytte til forvaltning av natur
- gjere greie for viktige miljøutfordringar lokalt, regionalt, nasjonalt og globalt
- gjere greie for sentrale prinsipp og strategiar for berekraftig forvaltning av naturen
- gi eksempel på ulike typar planar for forvaltning av naturen lokalt og nasjonalt, og gjere greie for korleis arbeidet med forvaltningsplanar blir organisert
- drøfte etiske dilemma knytte til bruk av naturen og gi eksempel på politiske prosessar knytte til naturforvaltning
Natur, næring og aktivitet
- presentere utviklingstrekk innan naturbaserte næringar og aktivitetar nasjonalt og internasjonalt
- bruke ulike metodar for utvikling av kreativitet og idear til naturbasert næringsutvikling
- gjere greie for kriterium for å lykkast med naturbasert næringsetablering
- utarbeide ein forretningsplan med utgangspunkt i ein forretningsidé basert på tilgjengelege, naturbaserte ressursar
Kartlegging, plan og tiltak
- kartleggje utvalde nøkkelartar, naturtypar og naturressursar gjennom systematisk feltarbeid i eit valt geografisk område
- registrere korleis menneskeleg bruk eller vern har påverka nøkkelartar, naturtypar og naturressursar i eit valt geografisk område
- skissere ulike framtidsbilete for utvikling av eit valt geografisk område ut frå ulike brukar- og verneinteresser og vurdere miljøkonsekvensar av desse
- drøfte korleis næringsverksemd, naturvern og friluftsinteresser i eit område kan samordnast
- planleggje og gjennomføre utvalde praktiske tiltak som kan medverke til ei ønskt utvikling i eit område
7 av 8