Treningsledelse (IDR04‑03)
Kompetansemål og vurdering

Eksempler på sammenhenger

Forklaring

Kompetansemål etter treningsledelse 2

  • beskrive sentrale forhold ved barns vekst og utvikling
  • forklare hvordan samspill og kommunikasjon påvirker læring og utvikling i ulike former for aktivitet og trening
  • veilede både individuelt og i gruppe i ulike praksissituasjoner
  • bruke hensiktsmessige aktiviteter, øvelser og undervisningsmetoder i praksis
  • planlegge, lede og vurdere trening som fører til ferdighetsutvikling i en idrettsaktivitet
  • planlegge, lede og vurdere aktiviteter for grupper og enkeltpersoner med ulike forutsetninger
  • vurdere egen og andres praksis som trener og leder
  • vise variasjon i valg av aktiviteter, øvelser og metoder ved planlegging og gjennomføring av aktivitet og trening
  • planlegge, gjennomføre og evaluere et arrangement knyttet til treningsledelse

Underveisvurdering

Standpunktvurdering