Vg2 informasjonsteknologi (ITK02‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter brukarstøtte
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- gjere greie for og nytte etiske retningslinjer og relevant lovverk i eige arbeid
- utøve brukarstøtte og rettleie i relevant programvare
- kartleggje behovet for og utvikle rettleiingar for brukarar og kundar
- utvikle kursmateriell og gjennomføre kurs i relevante IT-system tilpassa ei målgruppe
- bruke og tilpasse kommunikasjonsform og fagterminologi i møte med brukarar, kundar og fagmiljø
- feilsøkje og rette feil ved hjelp av feilsøkingsstrategiar og relevante rammeverk
- beskrive og bruke rammeverk for kvalitetssikring av IT-drift
- beskrive og nytte ulike metodar for å handtere krevjande situasjonar i kontakt med brukarar og kundar
- reflektere over og gjere greie for korleis intelligente system påverkar bransjen og samfunnet
- bruke og administrere samhandlingsverktøy som effektiviserer samarbeid og deling av informasjon
- drøfte kva krav og forventningar som blir stilte til eit likeverdig og inkluderande yrkesfellesskap, og beskrive kva plikter og rettar arbeidsgivaren og arbeidstakaren har i arbeidslivet
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Elevane viser og utviklar kompetanse i programfaget brukarstøtte når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i programfaget.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Læraren kan gi arbeidsoppgåver som dekkjer fleire av eller alle programfaga. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i programfaget brukarstøtte. Elevane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over eiga fagleg utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i programfaget.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i programfaget brukarstøtte ved avslutninga av opplæringa i programfaget. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin i programfaget på varierte måtar. Med utgangspunkt i kompetansemåla skal læraren vurdere korleis eleven viser forståing, evne til refleksjon og kritisk tenking, og korleis eleven meistrar utfordringar og løyser oppgåver i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i programfaget brukarstøtte basert på kompetansen eleven viser ved å planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere eige fagleg arbeid.