Kunst og visuelle verkemiddel (KDA01‑02)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter kunst og visuelle verkemiddel 1
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- utvikle idéar ved å bruke skapande og utforskande metodar
- gjennomføre, dokumentere og presentere ein prosess frå ide til ferdig arbeid
- utforske bruk av visuelle verkemiddel og vurdere uttrykk, verknadar og meining i eigne arbeid
- kjenne til grunnleggjande form- og fargeteori og bruke det i to- og tredimensjonale uttrykk
- teikne perspektiv og oppnå illusjon av rom ved bruk av ulike prinsipp og metodar
- bruke ulike teikneteknikkar i førestillings- og observasjonsteikning og eksperimentere med forenkling og abstrahering
- bruke varierte analoge og digitale verktøy, teknikkar og programvare i eigne arbeid
- bruke verktøy, utstyr og materiale i tråd med gjeldande retningslinjer for helse, miljø og sikkerheit
- vurdere og skildre eit mangfald av samfunnsaktuelle tema og kunstuttrykk
- gjere greie for særtrekk i vestleg kunst fram til 1600-talet og hente inspirasjon til eige arbeid
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal medverke til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i kunst og visuelle verkemiddel 1. Elevane viser og utviklar kompetanse i faget når dei gjennom skapande, praktiske prosessar utviklar og formidlar eigne to- og tredimensjonale uttrykk. Dei viser og utviklar også kompetanse når dei bruker fagspråk, presenterer og vurderer ulike kunst, medium og visuelle uttrykk. Elevane viser og utviklar kompetanse når dei arbeider med uttrykk, meining, materiale og teknikk i skapande arbeid. Vidare viser og utviklar elevane kompetanse når dei hentar inspirasjon frå historiske, kulturelle og samfunnsaktuelle referansar.
Læraren skal legge til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom å utforme varierte oppgåver som fremmer kreativitet, individuelt særpreg og skaparglede. Læraren skal være i dialog med elevane om deira utvikling i kunst og visuelle verkemiddel 1, og elevane skal få høve til å prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å sette ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over eigen fagleg utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetanse innan eit ulike oppgåver relatert til kunstfeltet og bruk av visuelle verkemiddel.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har ved avslutninga av opplæringa etter kunst og visuelle verkemiddel 1. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin på varierte måtar som omfattar forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i kunst og visuelle verkemiddel 1 basert på kompetansen eleven har vist gjennom praktisk skapande arbeid med materiale og visuelle verkemiddel, og gjennom vurdering av uttrykk og bodskap.