Logistikkfaget – modulstrukturert (LOG05‑01)
Kompetansemål og vurdering

Eksempler på sammenhenger

Forklaring

Kompetansemål etter kvalitet og økonomi

  • planlegge, gjennomføre og dokumentere logistikkfaglige arbeidsoppgaver slik at materialer, varer, gods eller passasjerer håndteres i henhold til sin egenart og bedriftens krav til kvalitet, helse, miljø og sikkerhet og etiske retningslinjer
  • reflektere over og vurdere eget arbeid og foreslå mulige forbedringstiltak
  • beregne framføringstider og bestille transport i samsvar med kundens krav til levering
  • beregne og vurdere muligheter og begrensinger ved bruk av ulike transportmidler og transportløsninger ut fra antall personer eller varenes eller godsets vekt, mål og egenart
  • reflektere over sammenhengene mellom bedriftens logistikkfunksjoner, verdikjede, lønnsomhet og effektiv drift for å identifisere mulige forbedringstiltak i bedriften
  • innhente data fra praksisfeltet, gjøre overslag og beregninger og lage hensiktsmessige framstillinger av resultatene og presentere disse (hentet fra Læreplan i $læreplan matematikk P)
  • gjøre beregninger og vurderinger knyttet til måleusikkerhet og toleranse (hentet fra Læreplan i $læreplan matematikk P)
  • utforske og bruke egenskapene ved geometriske figurer og regne ut lengder, vinkler, arealer, volumer, forhold og målestokk i problemløsing innenfor teknologi- og industrifag (hentet fra Læreplan i $læreplan matematikk P)
  • tolke og bruke sammensatte måleenheter i praktiske sammenhenger og velge egnet måleenhet (hentet fra Læreplan i $læreplan matematikk P)

Underveisvurdering