Matematikk FOV (MAT10‑01)
Kompetansemål og vurdering

Eksempel på samanhengar

Forklaring

Kompetansemål etter modul 3

  • bruke og samtale om metodar for hovudrekning og overslagsrekning, bruke det i praktiske situasjonar og vurdere kor rimelege svara er
  • bruke og samtale om skriftleg rekning med heile tal og desimaltal i addisjon, subtraksjon, enkel multiplikasjon og enkel divisjon og bruke digitale verktøy i berekningar
  • vidareutvikle og bruke formålstenlege strategiar for addisjon, subtraksjon og multiplikasjon av brøk og forklare tenkjemåtane sine
  • rekne ut prosent av ei mengd eller ein storleik, rekne ut prosentvis endring og rekne ut kor mange prosent delen utgjer av det heile
  • representere og bruke brøk, desimaltal og prosent på ulike måtar, utforske dei matematiske samanhengane mellom desse representasjonsformene og vurdere i kva situasjonar ulike representasjonar er formålstenlege
  • beskrive samanhengen mellom gjenteken multiplikasjon og potensar og mellom kvadrattal og kvadratrøter
  • rekne med samansette rekneuttrykk med tal og bruke og samtale om den distributive og assosiative lova brukt på taluttrykk
  • bruke figurar, ord og formlar til å utforske og beskrive strukturar og endringar i geometriske mønster og talmønster
  • lage og rekne med enkle formlar og algebrauttrykk knytte til praktiske situasjonar
  • gjere overslag over og berekne tidsforskjellar og rekne med strekning, fart og tid
  • lage, løyse og forklare enkle likningar knytte til praktiske situasjonar
  • gjere berekningar med vinklar og vinkelsummar i todimensjonale figurar
  • måle diameter og omkrins til sirklar, og utforske og beskrive samanhengen mellom diameter og omkrins
  • rekne ut og samanlikne areal av enkle og samansette geometriske figurar og rekne ut omkrins
  • undersøkje og bruke Pytagoras' setning til å finne hypotenusen i rettvinkla trekantar
  • forstørre og forminske geometriske figurar og rekne med målestokk på kart og arbeidsteikningar
  • velje passande målereiskapar og måleiningar, måle og forklare samanhengar og rekne om mellom ulike måleiningar, alt knytt til praktiske situasjonar
  • ordne, gruppere og presentere data med og utan digitale verktøy, og grunngi val av framstilling
  • finne sentralmål og variasjonsbreidd med og utan digitale verktøy, og forhalde seg kritiske til resultata

Undervegsvurdering