Vg3 mediedesignfaget (MDF03‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål
Mål for opplæringa er at lærlingen skal kunne
- utvikle, tilpasse og produsere design til ulike medieflater, format, funksjonar og målgrupper
- designe og produsere grafikk, presentasjonar og visuelle framstillingar
- velje og bruke verktøy, metodar og teknologi i eige arbeid
- nytte ulike teknikkar og visuelle verkemiddel i design av produkt og brukaropplevingar
- utforske og nytte metodar for design, inspirasjon og idéutvikling, og vurdere og argumentere for val av metodar
- vurdere eige arbeid og eiga rolle i prosjektarbeid og reflektere over korleis ein kan utvikle seg som prosjektmedarbeidar
- planleggje og budsjettere ein designproduksjon innanfor gitte rammer for tids- og ressursbruk
- nytte relevant fagterminologi i planlegging, gjennomføring og presentasjon av eige arbeid
- bruke gjeldande reglar, lovverk og retningslinjer for produksjon, publisering og oppbevaring av medieprodukt, og reflektere over konsekvensane dersom regelverket ikkje blir følgt
- bruke ulike metodar og verktøy for feilsøking i eige arbeid
- vurdere kor truverdige og relevante ulike kjelder er, i samband med innhenting og publisering av materiale
- gjere greie for kva krav og forventningar som blir stilte til eit likeverdig og inkluderande yrkesfellesskap, og reflektere over kva plikter og rettar arbeidsgivaren og arbeidstakaren har i lærebedrifta
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Lærlingane viser og utviklar kompetanse i vg3 mediedesignfaget når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i faget.
Instruktøren skal leggje til rette for lærlingmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Instruktøren skal vere i dialog med lærlingane om utviklinga deira i vg3 mediedesignfaget. Lærlingane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over eiga fagleg utvikling. Instruktøren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at lærlingane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i faget.