vg2 overflateteknikk (OFT02‑03)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter forbehandling og påføring
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- måle klimatiske forhold og vurdere korleis fukt og ventilasjon påverkar sluttresultatet og levetida
- rekne ut areal og materialforbruk i tråd med arbeidsbeskrivingar
- vurdere og velje produkt ut frå eigenskapar, eksponeringsmiljø og levetid
- beskrive korleis fargar blir oppfatta under ulike lysforhold
- utforske fargelære, blande fargar og forstå fargekodane i fargesystema RAL og NCS
- vurdere om underlaget tilfredsstiller gjeldande krav til underlag før påføring av måling eller anna belegg
- forbehandle på uorganiske og organiske underlag etter spesifiserte krav
- blåsereinse stål og vurdere korleis blåsemidla påverkar overflatene
- velje og bruke kjemikalium til forbehandling og påføring og reflektere over konsekvensane av feilbruk
- førebyggje og identifisere korrosjon og ròte og gjere greie for konsekvensane for materiale og underlag
- bruke sprøyteutstyr og handverktøy til å påføre måling, sparkel og belegg
- leggje, tettskjere og sveise belegg
- tapetsere og drøfte korleis underlaget og ulike typar tapet påverkar resultatet
- bruke foliering til belegging, korrosjonsvern og dekor
- halde ved like verktøy og påføringsutstyr
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Elevane viser og utviklar kompetanse i programfaget forbehandling og påføring når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i programfaget.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Læraren kan gi arbeidsoppgåver som dekkjer eit eller begge programfaga. Læraren og elevane skal vere i dialog om utviklinga til elevane i programfaget forbehandling og påføring. Elevane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og til å reflektere over si eiga faglege utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i programfaget.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i programfaget forbehandling og påføring ved avslutninga av opplæringa i programfaget. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin i programfaget på varierte måtar. Med utgangspunkt i kompetansemåla skal læraren vurdere korleis eleven viser forståing, evne til refleksjon og kritisk tenking, og korleis eleven meistrar utfordringar og løyser oppgåver i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i programfaget forbehandling og påføring basert på kompetansen eleven viser ved å planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere eige fagleg arbeid.