Vg2 industriteknologi (PIN02‑03)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter teknologi
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- bruke maskiner og utstyr til å omarbeide aktuelle materiale i tråd med gjeldande helse-, miljø- og sikkerheitsrutinar og sørgje for orden og reinhald på arbeidsplassen
- montere, setje i drift og feilsøkje automatiserte hydraulikk- og pneumatikkanlegg etter spesifikasjonar
- montere, setje i drift og feilsøkje maskiner og utstyr i ein produksjonsprosess
- bruke og velje målemetode og måleutstyr i samsvar med arbeidsoppgåver og vurdere måleresultat i samsvar med toleransar
- planleggje og gjennomføre praktiske arbeidsoppgåver i både kjende og ukjende samanhengar
- bruke digitale verktøy til å utarbeide modellar, teikningar, skjema, arbeidsbeskrivingar og kvalitetssikringssystem i planlegging og produksjon
- forklare og bruke rett tilarbeidingsmetode ut frå materiale, arbeidsteikningar og spesifikasjonar
- programmere, simulere og drifte styrte produksjonsmaskiner
- forklare og bruke ulike metodar og teknikkar for overflatebehandling
- nytte samanføyingsmetodar etter instruksjonar og arbeidsbeskrivingar
- handtere gassar og kjemikaliar i samsvar med sikkerheitsdatablad
- vurdere og beskrive bruksområde, eigenskapar og kombinasjonar for aktuelle materiale
- utarbeide rapportar og skjema knytte til arbeidsoppgåver og vurdere resultatet av eige arbeid
- nytte program for simulering og styring av robot og automasjon
- bruke additiv tilverking for å løyse læringsoppdrag
- beskrive og reflektere over betydninga av resirkulering og materialgjenvinning
- samarbeide med elevar, kundar, leverandørar og medarbeidarar om arbeidsoppdrag
- drøfte kva krav og forventningar som blir stilte til eit likeverdig og inkluderande yrkesfellesskap, og beskrive kva plikter og rettar arbeidsgivaren og arbeidstakaren har i arbeidslivet
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Elevane viser og utviklar kompetanse i teknologi når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i programfaget.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Læraren kan gi arbeidsoppgåver som dekkjer begge programfaga. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i teknologi. Elevane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over eiga fagleg utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i programfaget.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i teknologi ved avslutninga av opplæringa i programfaget. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin i programfaget på varierte måtar. Med utgangspunkt i kompetansemåla skal læraren vurdere korleis eleven viser forståing, evne til refleksjon og kritisk tenking, og korleis eleven meistrar utfordringar og løyser oppgåver i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i teknologi basert på kompetansen eleven viser ved å planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere eige fagleg arbeid.