Salgsfaget - modulstrukturert opplæring for voksne (SLG05‑01)
Kompetansemål og vurdering

Eksempler på sammenhenger

Forklaring

Kompetansemål etter service og relasjoner

  • gjøre rede for andres argumentasjon og bruke og følge opp andres innspill i samtaler og diskusjoner om yrkesrelevante emner (hentet fra Læreplan i $læreplan engelsk)
  • tilpasse kommunikasjonen og utøvelsen av service til ulike arbeidssituasjoner og arbeidsplattformer
  • følgje retningslinjer, lovverk og bruke lokalt handlingsrom i behandling av reklamasjon og klager
  • reflektere over bedriftens etiske retningslinjer og verdier og følge disse i ulike arbeidssituasjoner
  • utforske og presentere hva det innebærer å respektere og forstå ulike kulturer, og ta hensyn til dette i møte med kolleger, kunder og andre samarbeidspartnere
  • utforske betydningen av service, produktkunnskap og forbrukeratferd i kundeveiledningen og bruke dette til å tilpasse service og veilede ulike kundegrupper på ulike salgsplattformer

Underveisvurdering