Salgsfaget - modulstrukturert opplæring for voksne (SLG05‑01)
Kompetansemål og vurdering

Eksempler på sammenhenger

Forklaring

Kompetansemål etter markedsføring og salgsprosesser

  • gjøre rede for ulike merkevarer og utforske ulike markedsstrategier som bedrifter kan bruke (hentet fra Læreplan i $læreplan vg2 sal og reiseliv)
  • vurdere salgsprosesser og hvordan de ulike elementene bidrar til den helhetlige kundeopplevelsen
  • vurdere tiltak i salgskanaler som kan fremme salg, mersalg og gjensalg og ta hensyn til dette i utviklingen av indre og ytre salgsmiljøer (hentet fra Læreplan i $læreplan vg2 sal og reiseliv)
  • vurdere og anvende bedriftens virkemidler, ressurser og mulighetsrom i markedsføringen og i salget av ulike produkter
  • planlegge, gjennomføre, vurdere og dokumentere markedsføringskampanjer
  • presentere en selvvalgt merkevare og velge strategier for markedsføring og salg
  • bruke bedriftens kundeoppfølgingssystemer og vurdere hvordan disse kan brukes i kampanjer og kundedialog og til å bygge kundelojalitet

Underveisvurdering