Vg3 service- og administrasjonsfaget (SOA03‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål
Mål for opplæringa er at lærlingen skal kunne
- presentere kjerneoppgåvene, organiseringa, strategiane og måla til verksemda
- planleggje og koordinere ulike marknadsførings- og profileringsaktivitetar
- gjere greie for og bruke dei interne og eksterne kommunikasjonskanalane til verksemda
- bruke systema og programvarene til verksemda og rettleie andre i å bruke dei
- utarbeide dokument og informasjonsmateriell i tråd med den grafiske profilen til verksemda
- gjere greie for regelverk som gjeld personvern, og følgje rutinane verksemda har for å samle inn, behandle og lagre informasjon
- reflektere over etiske dilemma knytte til personvern og behov for openheit
- hente inn, omarbeide og presentere relevant informasjon for avgjerdstakarar i verksemda
- hente inn tilbod og handle varer og tenester etter gjeldande regelverk, rutinar og miljøkrav i verksemda
- utføre oppgåver som har med budsjett og økonomi å gjere, og drøfte samanhengar mellom budsjett, rekneskap og økonomiske nøkkeltal
- gjere greie for og utføre administrative oppgåver knytte til personalarbeid
- planleggje og gjennomføre møter og arrangement, og vurdere korleis kostnader og miljø- og klimaomsyn skal vektleggast i prosessen
- forstå og gjere greie for korleis kulturforskjellar kan påverke ulike arbeidssituasjonar, og ta omsyn til dette i møte med kollegaer, kundar og brukarar
- tilpasse kommunikasjonen og utøvinga av servicerolla i ulike arbeidssituasjonar
- drøfte korleis medbestemming blir organisert og praktisert i verksemda, og presentere oppgåver knytte til organiseringa og praktiseringa av medbestemming
- vurdere og foreslå tiltak som kan betre og effektivisere administrative arbeidsoppgåver i verksemda
- gjere greie for og følgje lov- og regelverk og interne rutinar i ulike arbeidssituasjonar
- reflektere over kva krav og forventningar som blir stilte til eit likeverdig og inkluderande arbeidsfellesskap
- reflektere over etiske retningslinjer og verdiar i verksemda og arbeide i tråd med desse
- arbeide etter regelverk og avtalar som regulerer arbeidsforholdet i faget, og gjere greie for pliktene og rettane til arbeidsgivaren og arbeidstakaren
- gjere greie for ulike område innanfor helse, miljø og sikkerheit og for korleis tiltak og organisering i verksemda, og eigen medverknad, påverkar arbeidsmiljøet
- gjennomføre arbeidsoppgåver på ein ergonomisk tilpassa måte
- gjere greie for beredskapsplanane i verksemda og for eiga rolle i konflikt- og nødssituasjonar
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Lærlingane viser og utviklar kompetanse i vg3 service- og administrasjonsfaget når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i faget.
Instruktøren skal leggje til rette for lærlingmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Instruktøren skal vere i dialog med lærlingane om utviklinga deira i vg3 service- og administrasjonsfaget. Lærlingane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over eiga fagleg utvikling. Instruktøren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at lærlingane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i faget.