Videreutdanning av styrere – delrapport 3
Styrarutdanninga treffer godt
Styrarane i både kommunale og private barnehagar opplever at det dei har lært i styrarutdanninga er verdifullt i arbeidskvardagen, uavhengig av storleiken på barnehagane.
Hovudfunn
- Det er vanlegare at styrarar i kommunale barnehagar har styrarutdanning eller anna form for leiarutdanning enn styrarar i private barnehagar. Dei styrarane som har styrarutdanning, jobbar oftare i større barnehagar.
- Styrarane som har styrarutdanning opplever at det dei har lært på studiet er verdifullt i arbeidskvardagen. Styrarutdanninga treffer godt – uavhengig av kva rammevilkår styrarane arbeider innanfor.
- Det å ha styrarutdanning påverkar i lita grad kor krevjande styrer opplever at det er å ha ansvar for pedagogisk leiing, internt samarbeid og samarbeid med pp-tjenesten. Dei som har gjennomført styrarutdanninga synest arbeid med rekneskap og økonomi er lettare enn dei utan leiarutdanning.
- Styrarar utan leiarutdanning, og som jobbar i dei minste barnehagane, har størst behov for meir kompetanse i rekneskap og økonomistyring.
Rapportserie: Nasjonal lederutdanning for barnehagestyrere
Dette er tredje delrapport i denne serien. Se også:
- Delrapport 1: Rom for variasjon i lederutdanning for styrere
- Delrapport 2: Flertallet av barnehagestyrere har lederutdanning – forbedrer ledelsespraksisen
Nasjonal lederutdanning for barnehagestyrere ble etablert i 2011. Hensikten var å bidra til kvalitetsutvikling gjennom å heve den pedagogiske og administrative kompetansen til styrerne. Fafo har fått i oppdrag å evaluere om og hvordan lederutdanningen bidrar til utvikling og endring av praksis i barnehagene.