Vg2 barne- og ungdomsarbeiderfag (BUA02‑03)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter pedagogisk arbeid
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- gjere greie for kva leik er, og kva betydning leik har for læring og utvikling hos barn og unge, og leggje til rette for ulike former for leik tilpassa alders-, modnings- og funksjonsnivå
- drøfte faktorar for gode sosialiseringsprosessar hos barn og unge
- planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere praktisk-estetiske aktivitetar i det pedagogiske arbeidet for barn og unge
- beskrive didaktiske metodar i det pedagogiske arbeidet som bidreg til motivasjon og fremjar glede og meistring
- gjere greie for ulike observasjonsmetodar og vise korleis desse kan vere utgangspunkt for pedagogisk arbeid
- gjere greie for sentrale trekk i utviklingspsykologien og nytte desse i det pedagogiske arbeidet
- planleggje, gjennomføre, dokumentere og vurdere aktivitetar for barn og unge som fremjar god heilskapleg helse
- planleggje og lage enkle måltid i tråd med tilrådingar frå nasjonale helsemyndigheiter
- rettleie barn og unge om respekt og toleranse for ulike kulturar og fellesskapet sine verdiar
- gjere greie for tiltak som førebyggjer kriminalitet og bruk av rusmiddel
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Elevane viser og utviklar kompetanse i pedagogisk arbeid når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i programfaget.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Læraren kan gi arbeidsoppgåver som dekkjer fleire av eller alle programfaga. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i pedagogisk arbeid. Elevane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over eiga fagleg utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i programfaget.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i pedagogisk arbeid ved avslutninga av opplæringa i programfaget. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin i programfaget på varierte måtar. Med utgangspunkt i kompetansemåla skal læraren vurdere korleis eleven viser forståing, evne til refleksjon og kritisk tenking, og korleis eleven meistrar utfordringar og løyser oppgåver i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i pedagogisk arbeid basert på kompetansen eleven viser ved å planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere eige fagleg arbeid.