Vg2 barne- og ungdomsarbeiderfag (BUA02‑03)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter kommunikasjon og samhandling
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- gjere greie for vaksne sitt ansvar i samhandling med barn og unge og drøfte korleis relasjonsferdigheitene til den vaksne påverkar samspelet mellom barn og vaksne
- beskrive språkutviklinga til barn og unge og kva betydning språket har for personlegdomsutviklinga
- gjere greie for prinsippa for anerkjennande kommunikasjon og vise slik kommunikasjon i praksis
- gjere greie for ulike kommunikasjonsmetodar og vise korleis teikn til tale kan brukast i samtale med barn og unge
- samtale med barn, unge, føresette, kollegaer og andre samarbeidspartnarar på ein måte som fremjar tryggleik og tillit
- gjere greie for betydninga av eit godt sjølvbilete og ein trygg identitet for livsutfaldinga og skapargleda til barn og unge
- beskrive kva som kjenneteiknar ei velfungerande gruppe, og reflektere over og gjennomføre tiltak dersom gruppa fungerer dårleg
- gjere greie for kva sosial kompetanse og kulturkompetanse er, og foreslå tiltak som kan bidra til å utvikle slik kompetanse hos barn og unge
- gjere greie for kva ein konflikt er, foreslå førebyggjande tiltak og vise metodar for konflikthandtering i praksis
- gjere greie for korleis ein kan leggje til rette for samisk kultur i arbeidet med barn og unge
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Elevane viser og utviklar kompetanse i kommunikasjon og samhandling når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i programfaget.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Læraren kan gi arbeidsoppgåver som dekkjer fleire av eller alle programfaga. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i kommunikasjon og samhandling. Elevane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over eiga fagleg utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i programfaget.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i kommunikasjon og samhandling ved avslutninga av opplæringa i programfaget. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin i programfaget på varierte måtar. Med utgangspunkt i kompetansemåla skal læraren vurdere korleis eleven viser forståing, evne til refleksjon og kritisk tenking, og korleis eleven meistrar utfordringar og løyser oppgåver i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i kommunikasjon og samhandling basert på kompetansen eleven viser ved å planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere eige fagleg arbeid.