Engelsk (ENG01‑04)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter 7. trinn
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- bruke enkle strategiar i språklæring, tekstskaping og kommunikasjon
- bruke digitale ressursar og ulike ordbøker i språklæring, tekstskaping og samhandling
- utforske og bruke uttalemønster og ord og uttrykk i leik, song og rollespel
- lytte til og forstå ord og uttrykk i tilpassa og autentiske tekstar
- uttrykkje seg forståeleg med eit variert ordforråd og høflegheitsuttrykk tilpassa mottakar og situasjon
- innleie, halde i gang og avslutte samtalar om eigne interesser og aktuelle emne
- utforske og samtale om nokre språklege likskapar mellom engelsk og andre språk eleven kjenner til, og bruke dette i eiga språklæring
- identifisere setningsledd i ulike typar setningar og bruke kunnskap om bøying av verb, substantiv og adjektiv i arbeid med eigne munnlege og skriftlege tekstar
- følgje reglar for rettskriving, ordbøying og setningsstruktur
- lese og vidareformidle innhald frå ulike typar tekstar, inkludert sjølvvalde tekstar
- lese og lytte til engelskspråklege sakprosatekstar og engelskspråkleg barne- og ungdomslitteratur og skrive og samtale om innhaldet
- samtale om kor pålitelege ulike kjelder er, og velje kjelder til eige bruk
- skrive samanhengande tekstar, inkludert samansette, som gjenfortel, fortel, spør og uttrykkjer meiningar og interesser, tilpassa mottakar
- arbeide vidare med eigne tekstar ut frå tilbakemeldingar
- reflektere over og samtale om rolla engelsk har i eige liv
- utforske levemåtar og tradisjonar i ulike samfunn i den engelskspråklege verda og i Noreg og reflektere over identitet og kulturell tilhøyrsel
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i faget. Elevane viser og utviklar kompetanse i engelsk på 5., 6. og 7. trinn når dei leiker med og utforskar språket, når dei les med flyt og forståing, og når dei uttrykkjer seg i munnlege og skriftlege tekstar om ulike samfunn i den engelskspråklege verda.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom å ta i bruk varierte strategiar og læringsressursar for å utvikle leseferdigheitene og dei munnlege og skriftlege ferdigheitene til elevane i varierte situasjonar. Elevane skal få oppleve at det å prøve seg fram åleine og saman med andre er ein del av det å lære seg eit språk. Læraren og elevane skal vere i dialog om utviklinga til elevane i engelsk. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få moglegheit til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og kva dei får til betre enn tidlegare. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle leseferdigheiter, skriveferdigheiter og munnlege og digitale ferdigheiter i faget.