Vg2 tømrar (TMF02‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter materialeigenskapar, varmeisolering og tetting
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- gjere greie for oppbygginga til trevirket og kontrollere fukt i trekonstruksjonar
- gjere greie for og utforske varmetransporten i materiale og konstruksjonar
- gjere greie for årsaker til dårleg inneklima og bygningsskadar og vurdere tiltak
- velje løysingar for, isolere og tette klimaskalet
- vurdere og utforske eigenskapane og bruksområda til materiala
- identifisere ulike typar byggjeskikkar og stilartar og gjere greie for korleis tradisjonelle arbeidsmetodar tek vare på eigenarten og kulturarven til faget
- gjere greie for og byggje lyddempande og brannhemmande konstruksjonar
- gjere greie for materialbruk og byggjemetodar i eldre bygningsmasse og drøfte forskjellane mellom freda og verna kulturminne
- drøfte kva eigenskapar ved ulike materiale som kan bidra til eit helsefremjande inneklima
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Elevane viser og utviklar kompetanse i programfaget materialeigenskapar, varmeisolering og tetting når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i programfaget.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Læraren kan gi arbeidsoppgåver som dekkjer fleire av eller alle programfaga. Læraren skal være i dialog med elevane om utviklinga deira i programfaget materialeigenskapar, varmeisolering og tetting. Elevane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og til å reflektere over si eiga faglege utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i programfaget.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i programfaget materialeigenskapar, varmeisolering og tetting ved avslutninga av opplæringa i programfaget. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin i programfaget på varierte måtar. Med utgangspunkt i kompetansemåla skal læraren vurdere korleis eleven viser forståing, evne til refleksjon og kritisk tenking, og korleis eleven meistrar utfordringar og løyser oppgåver i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i programfaget materialeigenskapar, varmeisolering og tetting basert på kompetansen eleven viser ved å planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere eige fagleg arbeid.