Vg2 automatisering (AUT02‑03)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter elenergisystem
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- risikovurdere og utføre arbeidet i elenergisystem fagmessig, nøyaktig og i samsvar med gjeldande lover, forskrifter, normer og den tekniske dokumentasjonen frå produsentane
- planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere yrkesoppgåver knytte til elenergisystem individuelt og i samarbeid med andre og grunngi val som er gjorde
- utføre sluttkontroll av yrkesoppgåver og vurdere måleresultatet opp mot gjeldande regelverk og berekna verdiar
- utføre arbeid i elenergisystem i samsvar med reglar for elsikkerheit og utføre livreddande førstehjelp
- installere, setje i drift og dokumentere automatiserte anlegg i bygg og fordelingsanlegg i industri basert på ulike spenningssystem og installasjonsmetodar med tilhøyrande jordingssystem
- velje leidning, kabel og vern og dokumentere vern mot overbelastning, elektrisk sjokk og kortslutning basert på berekningar
- montere, kople opp, setje i drift og funksjonsteste fleire typar motordrift, gjere greie for ulike start- og reguleringsmetodar og krav til effektivitetsnivå på motorar
- kople opp og funksjonsteste ein avbrotsfri spenningsforsyning og gjere greie for verkemåten til anlegget
- identifisere, vurdere og setje i verk tiltak i samband med elektriske støykjelder
- feilsøkje, reparere og halde ved like elektromotorar og gjere greie for ulike typar transformatorar, generatorar og elektriske motorar
- utføre systematisk feilsøking i elenergisystem ved hjelp av rette måleinstrument og dokumentasjon og ta omsyn til nøyaktigheita til måleinstrumentet
- kjeldesortere avfall etter eige arbeid i samsvar med internkontrollsystemet og beskrive klima- og miljøbelastninga av ulike komponentar og materiale i faget elenergisystem
- reflektere over betydninga av å meistre eit fag og korleis dette påverkar eigen livskvalitet
- utforske metodar for å handtere meiningsforskjellar
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Elevane viser og utviklar kompetanse i elenergisystem når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i programfaget.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Læraren kan gi arbeidsoppgåver som dekkjer begge programfaga. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i elenergisystem. Elevane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over eiga fagleg utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i programfaget.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i elenergisystem ved avslutninga av opplæringa i programfaget. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin i programfaget på varierte måtar. Med utgangspunkt i kompetansemåla skal læraren vurdere korleis eleven viser forståing, evne til refleksjon og kritisk tenking, og korleis eleven meistrar utfordringar og løyser oppgåver i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i elenergisystem basert på kompetansen eleven viser ved å planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere eige fagleg arbeid.