Engelsk FOV (ENG05‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter modul 4
Mål for opplæringa er at deltakaren skal kunne
- lytte til og forstå innhaldet i munnleg kommunikasjon om emne knytte til utdanning, arbeidsliv og samfunn
- uttrykkje seg forståeleg og samanhengande om emne knytte til utdanning, arbeidsliv og samfunn
- uttrykkje og grunngi eigne meiningar om personlege og samfunnsaktuelle tema
- lytte til og forstå nokre variasjonar i engelsk uttale
- utforske språklege likskapar og forskjellar mellom engelsk og andre språk deltakaren kjenner til, og bruke dette i eiga språklæring
- lese, diskutere og vidareformidle innhaldet i ulike typar tekstar, inkludert samansette tekstar
- skrive formelle og uformelle tekstar tilpassa formål, mottakar og situasjon
- bruke eit variert ordtilfang og ulike ord-, setnings- og tekststrukturar til å kommunisere tydeleg og formålstenleg
- bruke kjelder på ein kritisk og etterretteleg måte
- tileigne seg kunnskap om praksisar, normer og verdiar i område og på arenaer der engelsk blir brukt, for å tilpasse kommunikasjonen til den språklege og kulturelle bakgrunnen til mottakaren
- mediere informasjon om ulike tema ved å trekkje vekslar på eige språkleg og kulturelt repertoar, fortrinnsvis gjennom omsetjing, forklaring eller formidling
- utforske og samanlikne situasjonen til urfolk og minoritetar i Noreg og andre land
- bruke varierte strategiar i kommunikasjon, språklæring og tekstskaping
- vurdere og bruke ulike digitale ressursar og verktøy i samhandling, språklæring og tekstskaping
- beskrive og reflektere over rolla engelsk har i utdanning, arbeidsliv og samfunn i Noreg og i andre land
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i faget. Deltakarane viser og utviklar kompetanse i engelsk modul 4 når dei lyttar til, taler, samtaler, les og skriv om innhald knytt til utdanning, arbeidsliv og samfunn. Dei viser og utviklar også kompetanse når dei uttrykkjer seg skriftleg og munnleg med struktur og samanheng, på ein måte som er tilpassa formålet, mottakaren og situasjonen, og når dei bruker varierte strategiar og kritisk vurderer kjelder og ressursar i eiga læring og eigen kommunikasjon.
Læraren skal leggje til rette for deltakarmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom å bruke og vidareutvikle kompetansen, ressursane og erfaringane til deltakarane, og gjennom å fremje refleksjon rundt deltakarane si faglege utvikling og deltakarane sitt noverande og framtidige behov for engelsk. Læraren og deltakarane skal vere i dialog om deltakarane si utvikling i engelsk. Deltakarane skal få høve til å setje ord på kva dei meistrar, og reflektere over si eiga faglege og språklege utvikling. Dei skal få tilbakemelding om kva som er forventa av dei, og korleis dei kan arbeide vidare for å nå måla sine for opplæringa. Læraren skal bruke undervegsvurderinga til å tilpasse den vidare opplæringa. Undervegsvurderinga skal bidra til at deltakarane bruker kompetansane, erfaringane og dei språklege ressursane sine til å utforske og prøve seg fram i vidare læring.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen deltakaren har etter opplæringa i modul 4 i engelsk. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at deltakarane får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje éin karakter i engelsk basert på den samla kompetansen deltakaren har vist når deltakaren har brukt kunnskapar og ferdigheiter i kombinasjon.