Vg2 helseservicefag (HES02‑03)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter yrkesliv i helseservicefag
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- utføre administrative oppgåver som er felles for helseservicefaga og bruke kontorutstyr og medisinsk-teknisk utstyr
- berekne kostnader og handtere betaling og oppgjer for pasientbehandling
- utarbeide dokumentasjon og bruke faguttrykk i arbeidet
- utføre praktisk smittevern og reflektere over kor viktig det er for den enkelte og for samfunnet
- utføre psykisk og fysisk førstehjelp og halde ved like førstehjelpsutstyr
- bruke digitale ressursar til informasjon, rettleiing og instruksjon og dokumentere eige arbeid
- bruke offentlege elektroniske tenester for helsehjelp og pasientrettar
- gjere greie for det sentrale regelverket for helsepersonell og reflektere over eige ansvar og etiske dilemma
- gjere greie for kva teieplikt og personvern inneber i helse- og serviceyrka
- følgje gjeldande regelverk for helse, miljø og sikkerheit i yrkesutøvinga
- forklare og vise samanhengar mellom ergonomi og helse
- gjere greie for prinsipp for universell utforming og diskutere korleis lokale og service kan påverke velværet til folk
- vurdere korleis ein kan bruke utstyr og produkt miljøbevisst og forsvarleg
- gjere greie for yrka innanfor helseservicefaga og kva krav og forventningar arbeidslivet stiller til arbeidstakarar
- følgje opp eigne rettar og plikter i arbeidsforholdet, og gjere greie for korleis partane i arbeidslivet utfører samfunnsrolla si i den norske modellen
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Elevane viser og utviklar kompetanse i yrkesliv i helseservicefag når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i programfaget.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Læraren kan gi arbeidsoppgåver som dekkjer fleire av eller alle programfaga. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira seg i yrkesliv i helseservicefag. Elevane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over eiga fagleg utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i programfaget.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i yrkesliv i helseservicefag ved avslutninga av opplæringa i programfaget. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin i programfaget på varierte måtar. Med utgangspunkt i kompetansemåla skal læraren vurdere korleis eleven viser forståing, evne til refleksjon og kritisk tenking, og korleis eleven meistrar utfordringar og løyser oppgåver i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i helseservicefag basert på kompetansen eleven viser ved å planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere eige fagleg arbeid.