Vg3 helsesekretær (HSE03‑03)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter helse og sjukdom
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- vurdere allmenntilstanden til pasientar, observere teikn og symptom på svikt i vitale funksjonar og bidra til at det blir sett i verk nødvendige tiltak
- reflektere over samanhengen mellom levevanar og livsstilsjukdommar og gjere greie for korleis kosthald og fysisk aktivitet kan førebyggje helseplager og sjukdommar
- gjere greie for dei vanlegaste akutte og kroniske sjukdommane og infeksjonane
- gjere greie for dei vanlegaste plagene og komplikasjonane i svangerskapet
- gjere greie for korleis aldring verkar inn på helsa til menneske
- reflektere over korleis smerte påverkar helsa til menneske
- utføre førstehjelp og varsle etter gjeldande retningslinjer
- utføre smittevern, hygienetiltak og andre førebyggjande tiltak i samband med epidemiar og pandemiar
- reflektere over omgrepet triage og vurdere kor raskt pasientar skal behandlast
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Elevane viser og utviklar kompetanse i helse og sjukdom når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i programfaget.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Læraren kan gi arbeidsoppgåver som dekkjer fleire av eller alle programfaga. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i helse og sjukdom. Elevane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over eiga fagleg utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i programfaget.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i helse- og sjukdom ved avslutninga av opplæringa i programfaget. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin i programfaget på varierte måtar. Med utgangspunkt i kompetansemåla skal læraren vurdere korleis eleven viser forståing, evne til refleksjon og kritisk tenking, og korleis eleven meistrar utfordringar og løyser oppgåver i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i helse- og sjukdom basert på kompetansen eleven viser ved å planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere eige fagleg arbeid.