Vg3 hudterapi (HUD03‑04)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter yrkesliv i hudterapifaget
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- planleggje og gjennomføre konsultasjonar med kundar og utarbeide behandlings- og oppfølgingsplanar
- gjere prisoverslag og rekne ut pris ved kjøp og sal av hudpleieprodukt og berekne avanse på produkt og behandlingar
- vurdere passande hårfjerningsmetodar og drøfte ulike sider ved bruken av dei
- planleggje, gjennomføre og vurdere spesialiserte ansiktsbehandlingar
- bruke korrigeringsteknikkar og kamuflere endringar i huda, og vurdere resultatet
- gjennomføre velvære-, spa- og kroppsbehandlingar og reflektere over forbetringspotensialet
- bruke ulike teknikkar for og typar av massasje for ansikt og kropp og tilpasse behandlinga til kunden
- planleggje, gjennomføre og vurdere manikyr- og pedikyrbehandlingar
- gi råd om behandling av uønskt hårvekst og bruke ulike arbeidsmetodar og apparat for slik behandling
- utforske og drøfte estetikk og trendar i hudterapifaget
- vurdere ny teknologi, nye produkt og behandlingsmetodar
- setje i verk tiltak som sørgjer for hygiene og hindrar smitte
- bruke fagterminologi og tilpasse språket til samtalepartnaren
- planleggje, gjennomføre og vurdere marknadsføring og forretningsdrift
- reflektere over ressursbruken i yrkesutøvinga og gjere miljøbevisste val
- arbeide i tråd med yrkesetiske retningslinjer og opptre profesjonelt som hudpleiar
- utføre arbeidet i tråd med ergonomiske prinsipp og regelverk for helse, miljø og sikkerheit
- følgje opp eigne rettar og plikter i arbeidsforholdet, og gjere greie for korleis partane i arbeidslivet utfører samfunnsrolla si i den norske modellen
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Elevane viser og utviklar kompetanse i yrkesliv i hudterapifaget når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i programfaget.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Læraren kan gi arbeidsoppgåver som dekkjer fleire av eller alle programfaga. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i yrkesliv i hudterapifaget. Elevane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over eiga fagleg utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i programfaget.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i yrkesliv i hudterapifaget ved avslutninga av opplæringa i programfaget. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin i programfaget på varierte måtar. Med utgangspunkt i kompetansemåla skal læraren vurdere korleis eleven viser forståing, evne til refleksjon og kritisk tenking, og korleis eleven meistrar utfordringar og løyser oppgåver i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i yrkesliv i hudterapifaget basert på kompetansen eleven viser ved å planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere eige fagleg arbeid.