Musikk (MUS01‑02)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter 7. trinn
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- utøve eit repertoar av musikk, song, andre vokale uttrykk og dans frå samtida og historia
- utforske og drøfte korleis musikk frå fortida påverkar musikken i dag
- øve inn og framføre song og musikk, i samspel eller individuelt, gehørbasert og ved bruk av enkle notasjonsteknikkar
- lytte, eksperimentere og skape nye uttrykk med instrument, kropp, stemme eller lyd frå andre kjelder, og presentere resultatet
- bruke teknologi og digitale verktøy til å skape, øve inn og arbeide vidare med musikk
- bruke fagomgrep i beskriving av og refleksjon over arbeidsprosessar, resultat, musikalske uttrykk og verkemiddel
- utforske og formidle musikalske opplevingar og erfaringar
- undersøkje korleis kjønn, kjønnsroller og seksualitet blir framstilt i musikk og dans i det offentlege rommet, og skape uttrykk som utfordrar stereotypiar
- reflektere over korleis musikk kan spele ulike roller for utvikling av identiteten til individ og grupper
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i faget. Elevane viser og utviklar kompetanse i musikk på 5., 6. og 7. trinn når dei speler, syng, utøver andre vokale uttrykk og dansar. Vidare viser og utviklar dei kompetanse når dei får anledning til å lage musikk, vise kreativitet og fantasi i skapande arbeid, arbeide prosessorientert med handverksmessige og estetiske ferdigheiter og bruke musikk, song og dans til å utforske, uttrykkje forståing av og formidle eigne meiningar om samfunnsmessige fenomen og utfordringar.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom at elevane får eksperimentere og bruke fantasi og kreativitet i prosessar og skapande arbeid. Læraren og elevane skal vere i dialog om utviklinga til elevane i musikk. Elevane skal få moglegheit til å prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få moglegheit til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og kva dei får til betre enn tidlegare. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga til å utvikle kompetansen sin i faget.