Naturfag (NAT01‑04)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter 2. trinn
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- undre seg, utforske og lage spørsmål, og knyte dette til eigne eller andre sine erfaringar
- presentere funna sine og beskrive korleis eleven har kome fram til dei
- presentere eigne idear til teknologiske oppfinningar
- utforske og beskrive observerbare eigenskapar til ulike objekt, materiale og stoff og sortere etter eigenskapar
- samtale om korleis vi kan ta miljømedvitne val og gjennomføre lokale miljøtiltak
- utforske eit naturområde i nærmiljøet og beskrive korleis nokre organismar er tilpassa området og kvarandre
- oppleve naturen til ulike årstider, reflektere over korleis naturen er i endring, og kvifor året blir delt inn på ulike måtar i norsk og samisk tradisjon
- planleggje og gjennomføre undersøkingar av ver og himmelfenomen og samanlikne målingar, observasjonar og verteikn gjennom året
- utforske sansane gjennom leik ute og inne og samtale om korleis sansane blir brukte til å samle informasjon
- gi døme på nokre vanlege sjukdommar og samtale om kva ein kan gjere for å verne kroppen mot smittsame sjukdommar
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i faget. Elevane viser og utviklar kompetanse i naturfag på 1. og 2. trinn når dei tek i bruk relevante naturfaglege omgrep gjennom utforsking, leik, samtalar og presentasjonar. Elevane viser og utviklar òg naturfagleg kompetanse når dei jobbar utforskande og praktisk med faget. Vidare viser og utviklar dei kompetanse når dei undrar seg, stiller spørsmål og beskriv observasjonar og erfaringar.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom å la elevane leike, undre seg og bruke sansane sine i arbeidet med å lære faget. Læraren skal leggje til rette for varierte arbeidsmåtar i naturen og på andre læringsarenaer. Læraren og elevane skal vere i dialog om utviklinga til elevane i naturfag. Elevane skal få moglegheit til å utforske og prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få moglegheit til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og kva dei får til betre enn tidlegare. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kunnskapar om naturfaglege emne og ferdigheiter i å stille naturfaglege spørsmål og beskrive observasjonar.