Vg3 trelast- og limtreproduksjonsfaget (TLT03‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter vg3 trelast- og limtreproduksjon med fordjuping i skurlastproduksjon
Mål for opplæringa er at lærlingen skal kunne
- gjere greie for og bruke kvalitetssikringssystem og gjennomføre arbeid i tråd med gjeldande krav for helse, miljø og sikkerheit
- risikovurdere produksjonsprosessen, gjennomføre ein sikker jobb-analyse og rapportere om uønskte hendingar
- planleggje og arbeide etter teikningar, beskrivingar, preaksepterte løysingar og toleransekrav og vurdere arbeidet med tanke på arbeidsoppdraget, kostnadseffektiviteten og miljøet
- gjere greie for framstilling av trelast- og limtreprodukt og drøfte forskjellane i produksjonsmetodar
- ta imot, handtere og lagre råvarer og materialar og kontrollere kvalitet og mengd i tråd med arbeidsoppdraget
- vurdere og dokumentere eige arbeid i samsvar med spesifikasjonar
- setje i drift, styre og overvake framstilling av ulike produkt, vurdere konsekvensar av produksjonstempo, verktøyslitasje og endringar i materialkvalitet og setje i verk tiltak
- vurdere behovet for vedlikehald av utstyr, setje i verk tiltak og reflektere over kva faktorar ved vedlikehald som sikrar drifta og produktkvaliteten
- kontrollere produktmerking, pakke, emballere og kvalitetssikre ulike typar produkt og vurdere kva faktorar som vernar produkta mot ytre påkjenningar
- innhente produksjonsrapportar og reflektere over kor viktig det er å dokumentere produksjonsprosessen
- bruke fagterminologi for å kommunisere med kollegaer og andre yrkesutøvarar og drøfte ulike løysingar som medverkar til å minimere miljøavtrykk og sikre effektiv ressursutnytting
- kjeldesortere, handtere avfall etter gjeldande regelverk, vurdere om gjenbruk er mogleg, og reflektere over konsekvensar av feilhandtering
- arbeide etter regelverk og avtalar som regulerer arbeidsforholdet i faget, gjere greie for kva plikter og rettar arbeidsgivaren og arbeidstakaren har og reflektere over krav og forventingar som blir stilte til eit likeverdig og inkluderande yrkesfellesskap
- arbeide i tråd med ergonomiske prinsipp og reflektere over konsekvensar av støy, støveksponering og bruk av kjemikaliar
- utføre grunnleggjande førstehjelp
- drøfte kor viktig det er med oppmåling og inndeling i tømmerklasser, lagre tømmer og setje i verk tiltak for å sikre tømmerkvaliteten
- overvake barkeprosessen, sikre stokken mot framandfragment og gjere greie for ulike faktorar som medverkar til ein kostnadseffektiv produksjon
- stille inn maskiner, produsere skurlast etter produksjonsordre og drøfte korleis produksjonstempoet påverkar skurresultatet
- sortere skurlast etter dimensjon og kvalitet, klargjere for tørking og vurdere ulike faktorar som påverkar tørkeresultatet
- førebu, setje i gang og kvalitetssikre tørkeprosessen og vurdere ulike faktorar som påverkar trelastkvaliteten
- sortere og kappe tørr skurlast etter gjeldande regelverk og drøfte ulike eigenskapar som påverkar kvaliteten av skurlasta og bruksområdet
- overvake energiproduksjonen og reflektere over korleis energiproduksjonen påverkar kostnadseffektiviteten i bedrifta og miljøet
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Lærlingane viser og utviklar kompetanse i vg3 trelast- og limtreproduksjonsfaget når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i faget.
Instruktøren skal leggje til rette for lærlingmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Instruktøren skal vere i dialog med lærlingane om utviklinga deira i vg3 trelast- og limtreproduksjonsfaget. Lærlingane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over eiga fagleg utvikling. Instruktøren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at lærlingen kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i faget.