Vg3 treskjerarfaget (TSK03‑02)
Kompetansemål og vurdering

Eksempel på samanhengar

Forklaring

Kompetansemål 

  • planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere eige arbeid
  • utforske, beskrive, planleggje og skjere ut ornamentikk i ulike stilartar som dyreornamentikk, drakestil, romansk-, gotisk- , renessanse-, barokk-, rokokko-, og jugendstil
  • utforske, planleggje og utføre tredimensjonal modellering i harde, mjuke og plastiske materialar
  • utforske og bruke design, kulturuttrykk, stilhistorie og lokale tradisjonar i faget som inspirasjon til eigen produktutvikling
  • frihandsteikne to- og tredimensjonale uttrykk i ulike stilartar og frie, eigenkomponerte uttrykk
  • lese og utarbeide skisser, arbeidsteikningar og tekniske teikningar, og utføre arbeid i samsvar med dei
  • utforske og bruke visuelle verkemiddel i teikne- og designprosessen og gjere greie for korleis ulike val påverkar uttrykk, form og funksjon
  • handskjere produkt i tre med tydeleg linjeføring, flyt, spenst, balanse og reinleik
  • planleggje og skjere i relieff med botnskjering og ornamentikk med gjennombroten skurd og bakskjering
  • reparere og restaurere ornamentale og skulpturale gjenstandar
  • kjenne igjen, vurdere og velje ulike treslag og emne ut frå eigenskapar dei har, og nytte dette til ulike produkt på ein berekraftig måte
  • utforske og nytte ulike metodar for lagring og tørking av trevirke og metodar for å måle fuktinnhald
  • utforske og nytte ulike teknikkar for overflatebehandling og gjere greie for og ta omsyn til helse- og miljøfarane ved dei ulike kjemikaliane som blir nytta
  • velje ulike metodar for å lime og føye saman treverk
  • slipe, bryne og polere eggverktøy og utforske ulike variantar av dette
  • utforske og nytte ulike teknikkar for manuell og maskinell tilarbeiding av tre, stille inn, halde ved like og nytte ulike maskiner, handverktøy og anna utstyr
  • berekne tid og pris på eigne produkt og tenester og vurdere samanhengen mellom materialval, produktivitet og lønnsemd
  • velje og bruke digitale ressursar i delar av eller gjennom heile arbeidsprosessen
  • bruke fagspråk i samhandling med kundar, fagmiljøet og andre samarbeidspartnarar, gjennom samtale og presentasjonar med og utan digitale hjelpemiddel
  • presentere og marknadsføre eigne produkt og produkt ut frå bestillingar, og gjere greie for korleis ulike val kan påverke sluttproduktet
  • analysere og tolke ulike oppdrag og gjere fagleg estetiske, miljøvennlege og berekraftige val, i tråd med ønska og behova til kunden
  • finne og vurdere informasjon for å analysere faglege spørsmål og problemstillingar og bruke kjeldene på ein måte som lar seg etterprøve
  • vurdere miljøeffektar for bruk og val av materialar og gjere greie for korleis ein kjeldesorterer og handterer avfall etter gjeldande regelverk
  • velje formålstenlege ergonomiske arbeidsstillingar og følgje gjeldande regelverk for helse, miljø og sikkerheit i alt arbeid
  • arbeide etter regelverk og avtalar som regulerer arbeidsforholdet i faget, og gjere greie for pliktene og rettane til arbeidsgivaren og arbeidstakaren

Undervegsvurdering