vg1 elektro og datateknologi (ELE01‑03)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter elektroniske kretsar og nettverk
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere arbeidsoppgåver knytte til elektronisk kretsar og nettverk, individuelt og i samarbeid med andre og grunngi vala som er gjorde
- byggje og programmere eit sjølvvalt produkt som består av mikrokontrollar, analoge kretsar, relevante sensorar og aktuatorar, for å oppnå ønskt verkemåte
- kople saman ulike datateknologiske einingar til eit system, konfigurere aktuelle komponentar ved hjelp av programvare og opprette kommunikasjon mellom einingane for å oppnå ønskt verkemåte
- montere og konfigurere eit mindre datanettverk med internettilkopling, utføre relevante målingar og gjere greie for enkle tiltak for å sikre nettverket
- utforske sensorar knytte til elektroniske kretsar og nettverk og drøfte bruksområdet deira
- risikovurdere og utføre arbeidet i tråd med rutinar for el- og IKT-sikkerheit og helse, miljø og sikkerheit
- utføre arbeidet fagmessig i elektroniske kretsar og nettverk i samsvar med gjeldande forskrifter, montasje- og installasjonsinstruksar og kunne bruke eigna handverktøy og maskiner
- velje og bruke eigna instrument og programvare for å utføre målingar og feilsøking, og vurdere måleresultatet opp mot forventa verdiar
- vurdere kvalitet på eige arbeid og foreslå forbetringar
- anvende og behandle materiell og utstyr i elektroniske kretsar og nettverk på ein ansvarleg og berekraftig måte i samsvar med gjeldande system for internkontroll
- handtere avfall etter utført arbeid på ein miljømessig forsvarleg måte og drøfte klima- og miljøbelastningar frå ulike produkt
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Elevane viser og utviklar kompetanse i elektroniske kretsar og nettverk når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i programfaget.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Læraren kan gi arbeidsoppgåver som dekkjer begge programfaga. Læraren og elevane skal vere i dialog om elevane si utvikling i elektroniske kretsar og nettverk. Elevane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og få høve til å reflektere over eiga fagleg utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i programfaget.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i elektroniske kretsar og nettverk ved avslutninga av opplæringa i programfaget. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin i programfaget på varierte måtar. Med utgangspunkt i kompetansemåla skal læraren vurdere korleis eleven viser forståing, evne til refleksjon og kritisk tenking, og korleis eleven meistrar utfordringar og løyser oppgåver i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i elektroniske kretsar og nettverk basert på kompetansen eleven viser ved å planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere eige fagleg arbeid.