Vg2 informasjonsteknologi (ITK02‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter utvikling
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- vurdere fordelar og ulemper ved ulike programmeringsspråk og velje og nytte relevante programmeringsspråk og algoritmar i eige arbeid
- lage og grunngi funksjonelle krav til ei IT-løysing basert på behovskartlegging
- vurdere brukargrensesnitt til IT-tenester og designe tenester som er tilpassa behova til brukarane
- gjere greie for formålet med teknisk dokumentasjon og utarbeide teknisk dokumentasjon for IT-løysingar
- beskrive og nytte relevante versjonskontrollsystem i utviklingsprosjekt
- designe og implementere IT-tenester med innebygd personvern
- analysere digitale truslar, verdiar og sårbarheiter og utvikle applikasjonar med innebygd sikkerheit
- nytte relevant testmiljø og utføre testing tilpassa IT-løysinga som blir utvikla
- modellere og opprette databasar for informasjonsflyt i system
- beskrive ulike datalagringsmodellar og metodar for å hente ut og setje inn bestemte data frå databasar som blir brukte av andre system
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Elevane viser og utviklar kompetanse i programfaget utvikling når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i programfaget.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Læraren kan gi arbeidsoppgåver som dekkjer fleire av eller alle programfaga. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i programfaget utvikling. Elevane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over eiga fagleg utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i programfaget.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i programfaget utvikling ved avslutninga av opplæringa i programfaget. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin i programfaget på varierte måtar. Med utgangspunkt i kompetansemåla skal læraren vurdere korleis eleven viser forståing, evne til refleksjon og kritisk tenking, og korleis eleven meistrar utfordringar og løyser oppgåver i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i programfaget utvikling basert på kompetansen eleven viser ved å planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere eige fagleg arbeid.