Læreplan i markedsføring og ledelse - programfag i utdanningsprogram for studiespesialisering (MFL1-02)
Utgått
Denne læreplanen er utgått.
Struktur
Markedsføring og ledelse består av to programfag: markedsføring og ledelse 1 og markedsføring og ledelse 2. Markedsføring og ledelse 2 bygger på markedsføring og ledelse 1.
Faget er strukturert i hovedområder som det er formulert kompetansemål for. Hovedområdene utfyller hverandre og må ses i sammenheng.
Oversikt over hovedområder:
Programfag | Hovedområder | ||||
Markedsføring og ledelse 1 | Marked og målgrupper | Psykologi og kjøpsatferd | Situasjonsanalyse og markedsinformasjon | Konkurransemidlene | Organisasjon og ledelse |
Markedsføring og ledelse 2 | Situasjonsanalyse og markedsinformasjon | Konkurransemidlene | Personalutvikling og ledelse | Markedsstrategi og markedsplanlegging | Etikk og samfunnsansvar |
2 av 9