Vg2 børsemakar (BMF02‑03)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter produksjon
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere arbeidsoppgåver knytte til det å reparere, halde ved like, modifisere og produsere våpen i samsvar med kvalitetsprosedyrar
- utforske og bruke ulike verktøy og teknikkar i arbeidet med forskjellige materiale og former
- planleggje og utføre modifikasjon av våpenmekanisme etter ønska og behova til oppdragsgivaren
- beskrive og utføre enkle presisjonsfremjande tiltak på skytevåpen
- planleggje og utføre hard- og mjuklodding av våpendelar
- planleggje og utføre forskjellige overflatebehandlingar i ulike materialtypar for å ta vare på eigenskapane og utsjånaden på best mogleg vis
- tilverke og montere våpendelar til mekanisme ved hjelp av verktøymaskiner og handverktøy
- tilarbeide og forme våpendelar i dreiebenk med profilstål, fil og smergellerret til ønskt form og finish
- utføre enkle våpenrelaterte oppdrag med utgangspunkt i ein sjølvlaga arbeidsplan
- vurdere og nytte ulike sveisemetodar
- bruke varmebehandling av metall for å forbetre mekaniske eigenskapar
- nytte og halde ved like maskiner, verktøy og utstyr i samsvar med gjeldande regelverk for helse, miljø og tryggleik
- reflektere over og følgje regelverk for helse, miljø og tryggleik og drøfte faktorar som kan bidra til sikker og trygg omgang med skytevåpen på individ- og samfunnsnivå
- vurdere kost-nytte ved reparasjon av skytevåpen og reflektere over betydninga av reparasjon i et berekraftig perspektiv
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Elevane viser og utviklar kompetanse i programfaget produksjon når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i programfaget.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Læraren kan gi arbeidsoppgåver som dekkjer begge programfaga. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i programfaget produksjon. Elevane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over eiga fagleg utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i programfaget.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i programfaget produksjon ved avslutninga av opplæringa i programfaget. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin i programfaget på varierte måtar. Med utgangspunkt i kompetansemåla skal læraren vurdere korleis eleven viser forståing, evne til refleksjon og kritisk tenking, og korleis eleven meistrar utfordringar og løyser oppgåver i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i programfaget produksjon basert på kompetansen eleven viser ved å planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere eige fagleg arbeid.